OffNews.bg

Подробно за строежа на автомагистрала Опълченска

Дърветата, естествено, са важни сами по себе си - защото ни дават сянка, прохлада и кислород, спират шума и праха и са дом на птици (което е толкова по-ценно, колкото по̀ към центъра се случва), но са още по-важни и като символ - на това дали искаме зелен град за хората или презастроена и застръстена скупщина от бетон, стъкло и алуминий.

Естествено, дърветата не са безсмъртни и в градска среда следва да се поддържат и подменят (за предпочитане преди да се паднали и убили човек или потрошили собственост). Тези работи обаче следва да се извършват от специалисти, а не от бригадите с резачките.

Основните проблеми по строежа на магистралата по Опълченска са, че кметът и СС лъжат по-нагло и от времето на Фандъкова.

Лъжа е, че това е част от "вътрешен автомагистрален ринг". Такъв ринг не съществува. През детството ми имаше вътрешен ЖП-ринг, който градоначалниците през последните десетилетия можеха да запазят (ако не бяха увлечени по концепцията "град за автомобилите, и да го духат пешеходците"), а сегашните - да възстановят (ако... аналогично). 

Лъжа е, че това е "ремонт". Всъщност е строеж на магистрала.

Лъжа е, че това е нов проект. Оригиналният проект е от 70-те, когато се е предвиждало на мястото на сегашната бензиностанция да има паркинг за автобусите, возещи поклонници от села и паланки до къщите, в които някога са пребивавали Петър Дънов и националния предател и подпалвач Г.Д. (Георги Димитров - бел. ред.) - който бил прескачал от едната къща в другата през таванското, когато идвали жандармите да го търсят. Що се отнася до тези къщи - те нито са музеи, нито имат статут или стойност на архитектурни паметници.

Лъжа е, че като построиш повече автомобилни ленти, движението става по-добре. В случая повече ленти означава тотално задръстване на кръговото на Руски паметник. Бас ловя, че след това ще искат да сложат светофари на това кръгово - което още повече ще забави трафика. (А, и който измисли предишния ремонт, при който се премести трамвайната линия нагоре да върви обратно на движението - за заплати с лични средства сумите за преместването и връщането на линията на мястото ѝ). Впрочем, тази вечер минавах оттам и за първи път в историята шофьор спря на 5 м пред гърбицата в локалното пред пощата, за да ми даде предимство като велосипедист - беше с холандска регистрация...

Лъжа е, че канализацията има нужда от подмяна. Всъщност е ремонтирана през 2006 г. - откогато датираше и досегашният асфалт в тази отсечка и когато направиха чупката преди бензиностанцията (и оградата между двете платна). Като знам как Трейс правят ремонти - много по-добре ще е да не пипат нищо по канализацията. Даже мога да им простя всички ремонти на ремонтите по Графа и градинката на Седмочисленици ако обещаят нищо да не пипат по канализацията. В крайна сметка, едно е да те изплиска плочка-миненоска, а друго - да плувнат лайна из половината център при следващия голям дъжд. Единствената хипотеза, при която има нужда от увеличаване на капацитета на канализацията е, ако се предвижда сериозно застрояване с високи сгради в квартала. Трейс + Артекс + ДС = вечна дружба! 

Лъжа е и че тролеите закъснявали. Протестиращите си направиха труда да се качат на тролей и да питат шофьора.

И достойнството, и честността са базови ценности и е трудно да избираш между двете. При мен засега преобладава първото, така че все още се въздържам да напиша всичко, което знам за номинирането и избора на Терзиев и за случващото се в общината при неговото управление.
Обаче и достойнството, и честността липсват на кмета и на активистите на СС. Който ме следи от повече време, знае, че си падам по операционализма като философски метод: ако лъже като ГЕРБ, ако се кара с гражданите като ГЕРБ и ако не му пука за мнението им като ГЕРБ, значи всъщност обслужва строителното лоби и е вреден за всички нас. 

Жалко само за хората, които по инерция тръгнаха да подкрепят сглобката в Столична община. Запомнете този текст, ще си говорим пак - когато започнат изкопите за небостъргачите. 

Във Фейсбук