На 29 януари след разкритията на Нова телевизия, че футболисти са назначени в БДЖ само, за да ритат мачлета на най-ниско ниво на аматьорския ни футбол, министърът на транспорта Ивайло Московски свика извънредна пресконференция, на която обяви, че отборът "Локомотив-БДЖ" се закрива. Нарежданията на принципала обаче явно не струват нищо за ръководството на БДЖ.
Отборът не само продължава да мери сили с колоси на играта с топка като "Вихър"- Требич, "Спартак 1933" - Подгумер и "Надежда" - Доброславци, но и закъсалата държавна железница се задължава да налива пари в тима през следващите две години.
Това става ясно от новия Колективен трудов договор (КТД), подписан между синдикалните организации и ръководството на жп компанията.
В чл. 79 на споразумението е записано:
"С цел участие на работниците и служителите от Дружеството в държавни и международни спортни турнири и първенства, Работодателят и Синдикатите могат да ги подпомагат чрез създаване по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел, на аматьорски спортни клубове по различни видове спорт, така както е създадено Сдружение "Футболен клуб Локомотив-БДЖ". Наименование на всеки от създадените спортни клубове задължително включва думите "Локомотив-БДЖ". В тези клубове могат да членуват и други лица".
Таранът на Локо-БДЖ Владимир Владимиров гледа отблизо как момчетата от истинското ЦСКА 1948 ги попиляват на терена. Железничарският отбор загуби с 0:7 срещу армейците.
Текстът на практика дава възможност ФК "Локо-БДЖ", в което централен нападател е изпълнителният директор Владимир Владимиров да се клонира, а жп компанията да плаща сметките както на футболистите, така и на всевъзможни други отборчета на аматьорско ниво.
В БДЖ може и да няма пари за столове на машинистите, в кабините им да тече, когато навън вали, а стаите за почивка на превозните бригади да са по-мизерни от условията в затвор, но пари за ритнитопковците ще се дават!
Това обаче не е единственият абсурд в новия КТД.
В договора с работниците и служителите присъстват някои доста любопитни работни позиции в БДЖ.
На стр. 11 от приложенията има длъжност лекар предпътни прегледи. Според железничари обаче такива отдавна няма. Друга любопитна длъжност е "възпитател", а трета - "екскурзовод".
Съвсем отделен въпрос е, че записаният щат за позицията "Организатор почистване и екипиране на вагони" е по-висок от този на "Дефектоскопист", а от работата на тези специалисти пряко зависят сигурността на превозите и респективно живота и здравето на пътниците.



























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Без вода в части от София утре
''Реликва от Студената война''. САЩ да излезе от НАТО, предлага републикански конгресмен
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
Демократите спечелиха кметското място в Маями за първи път от 28 години