Договорът доставчика за безмитните магазини на Летище София "Кита България" е без обществена поръчка, защото фирмата препродава стоки.
Това обявиха от Летище София по повод разследването "Шефът на Летище София харизa бизнеса на безмитните магазини на гаражна фирма", според което договорът с фирмата е подписан две седмици след регистрацията ѝ, като "Кита" има капитал 1000 лева, а на посочения адрес на фирмата в Пловдив има гараж.
От Летище София обясняват, че договорът е подписан след едногодишни преговори с фирма PAVO, която има 27 години опит с областта на безмитните услуги на международни летища и чийто представител за страната е "Кито България".
Оттам допълват, че първата доставка от „Кита България“ е получена на 12 декември и е била съставена само от стоки, които не са присъствали досега в безмитните магазини.
От летището отричат и ръководството да си е гласувало коледни премии от 50 000 лева, като според тях шефовете са получили по 500 лева като всички останали служители.
Публикуваме цялото изявление на Летище София без редакторска намеса:
Във връзка с неверни твърдения в статия на OffNews от 19.12.2018 г. правим следните уточнения:
Направеният коментар по отношение на разпределените коледни премии за висшия мениджмънт от 50 000 лв. не отговаря на истината. Ръководството на „Летище София“ ЕАД, както и всички работещи в дружеството са получили по 500 лв. социално подпомагане за Коледа. Изплащането на сумата е въз основа на Колективния трудов договор, решение на Общото събрание на работниците, одобрено от синдикалните организации и е извършено при спазване на разпоредбите на Закона за корпоративното подоходно облагане.
Във връзка с фактите, изнесени за сключен договор между „Летище София“ ЕАД и „Кита България“ ООД заявяваме, че:
„Летище София“ ЕАД е единственият оператор на магазините за безмитна и травъл ритейл търговия. До настоящия момент на летището е имало един доставчик на чуждестранни стоки и 50 по-малки за български стоки и продукти. В отговор на желанията на пътуващите за по-голямо разнообразие на стоки и марки, настоящото ръководство на „Летище София“ ЕАД работеше в посока да осигури повече възможности и по-добри цени за крайния потребител. Това би могло да бъде осъществено с навлизането на още доставчици на стоки и търговски марки, което да създаде конкурентна среда.
„Летище София“ ЕАД, като оператор на безмитните и травъл ритейл магазини, е обект на запитвания от различни доставчици, включително и от „Кита България“ ООД. Договорните отношения с фирмата са резултат от едногодишни търговски преговори и работни срещи с PAVO. Фирмата е най-голямата верига от магазини за безмитна търговия в Украйна с опит от над 27 години в областта на безмитните услуги на международни летища. Същата фирма е оператор на магазините за безмитна и травъл ритейл търговия в Словения. Представител за страната на PAVO е „Кита България“ ООД.
Сключеният договор не попада в обхвата на Закона за обществените поръчки, защото се отнася за извършвана от дружеството търговска дейност с препродажба на стоки на трети лица.
Първата доставка от „Кита България“ ООД е получена на летище София не през септември, а на 12.12.2018 г. и е съставена само от неприсъстващи досега продукти в магазините за безмитна и травъл ритейл търговия.
Използваме случая да ви информираме, че „Летище София“ ЕАД продължава да води преговори и да търси още нови доставчици.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
alfakentavur
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Бешката
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
Mateevk
Гнусно! Училище връзва пионерски връзки на деца. Депутат от ГЕРБ гледа от първия ред (видео)
alcom4
Русия започна масирано настъпление в Харковска област