БДЖ, която всяка година получава стотици милиони от българските данъкоплатци, ще плаща на свой конкурент за извършването на услуги по маневрената дейност на гарите.
Това ставя ясно от текстовете на споразумение, подписано между държавното дружество "БДЖ-Товарни превози" и "Българска железопътна компания" - най-големия частен жп превозвач у нас.
Документът, с който OFFNews разполага, е подписан преди броени дни - на 10 април т. г. и предвижда "взаимни експлоатационни услуги по маневрената дейност в конкретно определени гари, както и услуги по обслужване на вагони/влакове".
Споразумението е подписано с първоначален срок на действие до края на следващата година, но е изрично посочено, че може да бъде продължен при съгласие на двете страни.
Според приложената тарифа за композиране на влак ще се фактурират по 25 евро. Също толкова ще струва разкомпозирането му. За маневра ще се плащат по 3,50 евро на вагон за започнат маневрен километър. Отделно за мерене на вагон цената ще е 15 евро.
Според текста на споразумението плащането на фактурите трябва да става в срок до 15 дни от издаването на фактурите.
От БДЖ от години твърдят, че маневрената дейност е губеща, но при частните превозвачи това изобщо не е така. Има дори жп компания, която се е специализирала именно към тази услуга и работи на печалба.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Честна дума от Путин: Засега няма да превземаме Харков
ob1
Руската църква е наказала десетки свещеници заради антивоенни позиции
dolivo
Кирил Петков е претърпял катастрофа край Аксаково, има загинал
dolivo
Симеоновският лифт спря завинаги, няма части за него