1036 лева е средната работна заплата на работещите в БДЖ-Пътнически превози за първите девет месеца на годината. Това е със 138 лева повече, отколкото през същия период на миналата година, показва финансовият отчет на компанията, публикуван на сайта на Министерството на финансите.
Излиза, че само за една година възнагражденията в националния жп превозвач са били увеличени с внушителните 15,37%. В компанията са вдигнати както заплатите, така и всевъзможни бонуси за извънреден труд, премии, за нощен труд, за ползване на домашен отпуск, за служебен и ученически отпуск, за работа на официален празник и за други допълнителни възнаграждения.
За първите девет месеца разходите за работни заплати в пътническата компания възлизат на шокиращите 54,424 милиона лева. Това е с 6,215 милиона лева повече, отколкото за същия период на 2017 г.
Безумното в случая е, че приходите от продажба на билети за влаковете са едва 40,874 милиона лева или с почти 14 милиона лева по-ниски само от разхода за заплати.
На практика фалиралият жп превозвач се крепи на практика единствено на парите на българските данъкоплатци. За първите 9 месеца БДЖ-Пътнически превози са получили 131,250 милиона лева от бюджета по договора с държавата за осигуряване на обществен превоз. От данните излиза, че на 1 лев собствен приход жп компанията получава над 3 лева субсидия, което вероятно е европейски антирекорд по всички показатели за неефективност.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
6000
1
02.11 2018 в 23:35
Последни коментари
мнение от IP
Граждански организации против западни дипломати да се срещат с Пеевски
мнение от IP
Недопустимо е магистър да взима колкото хигиенист, каза председателят на Съвета на ректорите
kokoto
Проверяват 40 души за строителни измами във Варна, четирима са задържани
мнение от IP
Доказано ли е, че Земята е кръгла: как се съсипва една обществена телевизия
РоКа1002
Доказано ли е, че Земята е кръгла: как се съсипва една обществена телевизия