Европейската комисия пусна нова онлайн платформа, чрез която потребители и търговци ще могат да решават спорове, свързани с покупки по интернет.
С помощта на платформата потребителите ще могат да подават жалби онлайн, като попълнят формуляр в три стъпки. След това жалбите ще бъдат насочвани към националните органи за алтернативно решаване на спорове, които са подбрани от държавите членки.
Платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства. Тя е многоезична и предлага възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн, съобщават от ЕК.
Към новата платформа са свързани 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки. Работи се и за това всички страни членки на ЕС и всички сектори да бъдат добавени.
Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни, а опитът на потребителите, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана.
Новата платформа ще бъде от полза и за търговците, тъй като алтернативното решаване на спорове помага за избягване на съдебни разходи.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
15.02 2016 в 22:20
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
15.02 2016 в 22:18
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Telluris Malus
ПП-ДБ предлага безлихвени кредити за жилище и двойно вдигане на данъчната отстъпка за млади семейства
Джендо Джедев
Грузинската мечта: Да си върне Абхазия и Южна Осетия и да стане член на ЕС до 2030 г.
демотиватор
Хамас изстреля ракети към Тел Авив за първи път от месеци
sogot27827
Манол Пейков: Ако ще до основи да сринат къщата на Талев, ще я възстановим в най-автентичния й вид
sogot27827
Зеленски прикани лидерите на САЩ и Китай да дойдат на Срещата на върха
sogot27827
В края на юни започва двугодишен ремонт на ''Дунав мост-Русе''