Учени от Генуа изобретиха течна ''протеза'' на ретина

OFFNews 30 юни 2020 в 11:47 1350 0

Експерти от Научно-изследователския център в Генуа, Италия, представиха революционна разработка на течна протеза на ретина. Благодарение на нея могат да се елиминират страничните ефекти от редица очни заболявания.

Изследването е публикувано в списание Nature Nanotechnology.

През 2017 г. същият екип е разработил плосък модел на изкуствена ретина, на основата на органични полупроводникови материали. Новата разработка е еволюционен проект на първоначалното изобретение.

Второто поколение изкуствена "течна" ретина е биомиметично (имитиращо съществуващи в природата форми със съвременни технологии), има висока пространствена разделителна способност и се състои от воден компонент с фотоактивни полимерни наночастици, които заместват повредените фоторецептори.

Резултатите от експеримента показват, че естествената светлинна стимулация на наночастиците води до активиране на ретиналните неврони, отстранява дегенерацията, като по този начин симулира функционирането на фоторецепторите, както при здравия човек.

В сравнение с вече съществуващите методи, "течната протеза" на ретина осигурява бързо и по-малко травматично лечение.