3214 хронично болни пациенти са били безплатно консултирани в условията на COVID-19 по Информационната гореща телефонна линия, създадена от Национална пациентска организация.
Най-много са били обажданията на пациенти, които са имали нужда от консултация с кардиолог – 30,9 %, следвани от тези с ендокринолог – 22,87%, с невролог – 15,56%, с онколог – 12,07%, с инфекционист – 9,95% и с психолог – 8,65% от всички обаждания.
На 22 октомври бе отбелязан напредъкът на проекта на Национална пациентска организация (НПО) за горещата телефонна линия 0800 14 515 за консултации на хронично болни пациенти в условията на COVID-19.
По време на събитието бяха раздадени благодарствени плакети на лекари и пациентски консултанти, предоставяли навременна информация на горещата линия, както и на партньорите, спомогнали за осъществяването на тази кампания.
Много от обажданията не са за COVID-19 и във връзка с проблеми, свързани с изолацията, а за системни проблеми, датиращи преди извънредното положение. Констатациите са, че пациентите нямат диалог с лекарите си, търсят информация за заболяването, която не са получили от своя лекар; имат нужда от посредничество пред здравните власти – за приемане за лечение, приемане по спешност в болница; срещат трудности при намиране и доставка на лекарства от ЕС или в страната, закупуване на лекарства на пациенти без доходи както и достъп до информация за скъпоструващо лечение и др.
Специалистите са установили и че е нараснала нуждата от психологическа помощ сред самотноживеещите възрастни, останалите без работа, хората със симптоми на тревожност и депресивни състояния от изолацията, жертвите на насилие.
„По време на пандемия, хората имат нужда да поговорят не само за физическото си състояние, но и за психическото си такова. На горещата телефонна линия с мен се свързаха много възрастни и самотно живеещи хора, които в условията на изолация имаха нуждата да поговорят с някого и в лицето на телефонната линия те откриваха другар”, сподели Милена Маринова, психолог, консултирал на горещата телефонна линия на НПО.
Информационната гореща телефонна линия е създадена от Национална пациентска организация, с подкрепата на VIVACOM. Тя е първият етап на дългосрочната кампания на Националната пациентска организация в подкрепа на хората с хронични заболявания. Правни експерти, пациентски организации и научни дружества продължават да работят по мерки, които във възможно най-кратки срокове да гарантират достъпа до дистанционни здравни грижи за заболяванията, за които това е възможно, и да улеснят въвеждането на дигитализацията в здравеопазването.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)