Ефектът ''еЗдраве'': Вече постъпват жалби за неизвършени медицински дейности

Янка Петкова 23 октомври 2024 в 11:09 1360 0

еЗдраве

Снимка Министерство на здравеопазването

Мобилно приложение еЗдраве

В Централното управление на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) са постъпили жалби и сигнали от здравноосигурени, които, след като са се запознали с електронното си здравно досие, са открили в него неверни данни, свързани с отчетена, но неизвършена медицинска дейност от изпълнители на медицинска и дентална помощ, съобщиха от Касата.

По сигналите са извършени проверки, а наложените следните санкции са финансова неустойка, частично прекратяване на договора и възстановяване на неоснователно получени суми.

Почти два месеца от старта на услугата за достъп на пациентите до електронното им досие, чрез мобилното приложение е-Здраве (тя заработи от 02 септември 2024 г.) данните показват, че до настоящия момент в национален мащаб в РЗОК и в офисите на РЗИ са извършени общо 25 077 сдвоявания. От тях през септември са направени 5 658 сдвоявания, а до момента през октомври – 1658.

Всички потребители на приложението имат възможност да активират получаването на известия и да получава своевременно информация за нови записи в електронното им пациентско досие - издадена рецепта, направление, готов резултат от лабораторно изследване, прегледи и др.

"Това е ефективна форма на контрол на лечебните заведения и аптеките, договорни партньори на НЗОК, в процеса на здравното обслужване и неговото заплащане", подчертават от здравния фонд и насърчават здравноосигурените да проверяват информацията в пациентските си досиета, тъй като "само чрез тяхното съдействие в тази посока институцията ще може да подобри контрола върху изразходването на обществения ресурс, да предпази здравната система от злоупотреби и източване на публични средства".

От НЗОК напомнят, че стартира нова Версия 3.3.2 на е-Здраве. Тя дава възможност на потребителите, които имат инсталиран облачен електронен подпис на мобилното си устройство, да регистрират мобилното приложение, без да се налага сканиране на QR код от десктоп устройство. Потребителите могат да видят подробни инструкции какво трябва да направят след като изберат „Регистрация с облачен електронен подпис“ от началния екран на приложението.

Новата версия осигурява достъп на родителите до данните от личните картони на техните деца. Освен това, родителите могат и да редактират информиранията от личните картони на децата си.

Версия 3.3.2 надгражда е-Здраве и като добавя изпращане на нотификации за събития, които са част от модул „Дългосрочна грижа“. В тях ще се съдържат детайли за събитието, което следва да бъде изпълнено от потребителите и техните деца.

От Касата апелират при откриване на нередности да сигнализират за това, за да бъдат извършвани проверки по подадените сигнали. Информация за резултатите от проверките ще бъде подавана ежемесечно.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews