Тунелът убиец Ечемишка не е ремонтиран, откакто е построен през 1985 г.

OFFNews 13 декември 2018 в 15:27 3702 1

Тунелът убиец Ечемишка не е ремонтиран, откакто е построен през 1985 г.

От момента на въвеждане на експлоатация на тунела „Ечемишка“ от 1985 г. до деня на инцидента през 2017 г. този тунел не е бил ремонтиран нито веднъж.

Това каза говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова по време на брифинг, на който беше представена допълнителна информация за обвинението срещу длъжностни лица от Агенция „Пътна инфраструктура“ за инцидента в тунел „Ечемишка“, при който загина жена. Както стана ясно по-рано днес бившият шеф на АПИ Лазар Лазаров и още петима души от агенцията са обвинени в причиняване на смърт по непредпазливост.

Арнаудова даде подробности около обвинението. По думите ѝ през годините на експлоатация на съоръжението то единствено е било боядисано, но не е имало дейности по поддръжката.

„От 2005 година до 2017 г. само "Автомагистрали" ЕАД са уведомявали АПИ 11 пъти с подробни писмени доклади за пътните съоръжения и основно в частта осветителната уредба, която е съществувала там и не е била подменяна“, посочи тя. „За 32 години експлоатация не е правен никакъв ремонт. В момента, в който служители са установявали, че имал нарушаване на осветителната уредба, те са подвързвали осветителните тела с тел и кабел, защото е било невъзможно да се заварят. Състоянието е било тревожно, падали са греди върху пътното платно и създават предпоставки за пътнотранспортни произшествия“, коментира още тя.

Това, което е причинила смъртоносния инцидент в тунела, е корозия. Още през 2010 година конструкцията е станала опасна, и това е било достояние на АПИ.

"Предлагани са много често конкретни действия за обезопасяване. За съжаление бездействието е продължило твърде дълго време", каза още говорителят на главния прокурор.

Арнаудова допълни, че в хода на проверките е установено, че в участъка на тунел „Ечемишка“ през 2015 година е имало две пътнотранспортни произшествия, които са били само с материални щети. През 2016 г. е имало също инцидент. Ръководството на АПИ са получавали не само сигнали, но обширни обследвания и документи, въпреки това длъжностните лица не са предприели никакви действия“, каза тя.

По думите ѝ въпреки множеството сигнали към Агенцията за състоянието на участъка, не се е стигнало до никакви действия от страна на ръководството. Тя обясни, че само две седмици след инцидента, осветлението в участъка е било подменено. По думите й водачът на автомобила, който всъщност е брат на жертвата, не е привлечен като обвиняем, защото не е нарушил Закона за движение по пътищата.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    12678

    1

    ovgun

    13.12 2018 в 17:51

    Не знам, ама откакто се помня съвсем за кратко всички тунели са работили. Винаги някой от тях беше затворен. Пък ремонтирали ли са или са боядисвали - май вече всички знаем...
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице