Специализираното звено за „Антикорупция“ проверява сигнал срещу началник на кабинета на министър в правителството на Огнян Герджиков за нерегламентиран достъп до информационната система на летище София. От прокуратурата съобщиха, че сигналът е даден на главния прокурор още през февруари.
Според сигнала директорът на летището е издал заповед, според която на частно търговско дружество са били предоставени пълни администраторски права на цялата информационна система на летището. По същото време се е провеждала процедурата по предоставяне на летището на концесия. Според сигнала бивш собственик на това дружество е настоящ началник в кабинета на министър.
До момента проверката на прокуратурата е установила, че наистина има заповед от името на директора на летището, но тя не била подписана от него, а от друго длъжностно лице. Няма подписан договор между „Летище София“ ЕАД и частното търговско дружество. Предмет на проверка са са причините, поради които това търговско дружество е получило пълни администраторски права до информационните масиви на летището, както и какви са ползваните данни, уточняват от прокуратурата.
Прокурори от антикорупционното звено извършват лична проверка по сигнала, а по част от поставените въпроси е възложено извършване на проверка и на ДАНС.
В началото на май правителството на Огнян Герджиков прекрати процедурата за предоставяне на летището на концесия. Процедурата за концесия беше обявена от второто правителство на Бойко Борисов, а срокът ѝ беше удължаван 4 пъти. Условията към бъдещия концесионер бяха да плати 550 млн. лв. еднократна концесионна такса, да изплаща по 7% годишно от приходите на летището, да инвестира 306 млн. лв. за 35 години и да изгради нов Терминал 1. Служебното правителство, обаче, направи ревизия на условията на концесията и реши в крайна сметка да я отмени. Като причини бяха посочени "обективни основания и обстоятелства", които не са били предвидени при приемане на решението за откриване на процедурата. Според служебното правителство в същото време на концесия се отдава и летище "Никола Тесла" в Белград, към което интересът е доста по-голям. Един и същи кандидат не може да оперира две летища на по-малко от 450 км. разстояние, а в концесиите на двете летища има и еднакви кандидати. Освен това концесията на летище София е обявена при финансови резултати от 2014 г. За 2016 и 2017 г. резултати били доста по-добри.
Самият транспортен министър Христо Алексиев обяви през март, че концесията не защитава държавния интерес и ще доведе до отлив на летищни оператори, изискванията за инвестиции в летището също били сериозно неглижирани.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-10103
1
02.05 2017 в 13:57
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Украйна стои зад убийството на ген. Игор Кирилов в Москва
Христо Иванов доведе Делян Пеевски, заяви Радомир Чолаков
Насар вдига категорията: ''Ако се оперирам, може никога да не се върна''
Украйна спира транзита на руски газ
Взрив в Москва, загина високопоставен руски генерал
Идея: Депутатите да се тестват за алкохол и наркотици в началото на всяка парламентарна сесия