Леона Асланова е експерт и консултант по иновации, с над 10 годишен професионален опит. Основател е на Иновейшън Стартър, първата специализирана агенция за иновации в България и на форума за иновации “Innovation Explorer”. С нея разговаряме за тазгодишното издание на събитието и какво ще видят неговите посетители.
Ключовите категории в Innovation Еxplorer 2017 ще бъдат космос, образование, бизнес. Защо избрахте именно тях?
Ще започна от последната, за да стигна до първата. Innovation Explorer e бизнес събитие и като такова за трета поредна година изследва как бизнесът разбира знанието за иновации и го прилага на практика. Затова категорията е ключова за формата и консултантите от водещи агенции за иновации са наши постоянни гости, тази година - Линус Бил от Eicorn (Шведска агенция), Ерез Цалик от Systematic Inventive Thinking (Израел) и Constantine Kiritsis от PwC (САЩ). Ако образованието не се развива в свят, в който често технологиите изпреварват способността на човек да се адаптира към тях и в който високият интензитет на промяна ни притиска непрекъснато, хората няма да имат шанс да оцелеят. Да се търси нов образователен модел, който не е бавен, архаичен, скучен и ненужден става приоритет на водещи университети като Калифорнийския, Сингулярити и INSEAD, лекторите ни от тях (Шелдън Браун, Емелин Паат-Далстрьом, Майк Черет) ще покажат примери за адаптирано образование към новата глобална проблематика в света. И космос - защото това е най-горещата битка на човечеството за завладяване на нови територии, която се води в момента и която може да промени всичко, което знаем за света и себе си в момента (през гледната точка на SpaceX, NASA, ESA).
Какви гости очаквате на събитието и какъв е интересът към него?
Чакаме над 900 гости, корпоративни служители, стартиращи компании, публичен сектор, надяваме се интересът да е все така висок, както през изминалите две години.
Как реагира на иновациите бизнесът в България?
В момента всеки бизнес нарича сам себе си иновативен, защото е модерно. Истината е друга - че компании иноватори в България има малко. Още по-слабо компаниите се опитват да работят в партньорство за промяна на средата около себе си. Представете си какво могат да направят за кофите за боклук една технологична компания, в партньорство с креативна агенция, фармацевтична компания и образователна инициатива за разделно събиране на отпадъци. Това не се случва, защото все още бизнесът гледа 90% навътре към своите цели и едва 10% навън към средата.
Как маркетолозите могат да използват иновациите за по-голям успех на кампаниите си?
През цялото време, ако един бизнес наистина е иновативен (различен, позитивен, помагащ) това улеснява комуникационните цели.
Как маркетирате събитието?
Нищо особено, просто подбираме добро съдържание.
Разбрахме, че лектор от SpaceX да се включи в това издание. Как успяхте да се свържете с него?
Лекторът от SpaceX вече е потвърден - това е Директорът им комуникации Декс Торик-Бартън, който преди това е работил за Фейсбук и Марк Зукербърг, както и за Гугъл, и Ерик Шмид, като говорител на компаниите и автор на речите на изпълнителните директори. Неговата специалност е “разказването и създаването на истории за иноватори” и смятаме, че ще плени българската аудитория. Свързахме се с него чрез препоръка от приятел, след като от две години полагаме усилия да привлечем лектор от тази компания.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Залужни президент, ако има избори в Украйна
Тръмп е силен и непредсказуем, може да помогне на Украйна да спре Путин, каза Зеленски
Заради пиратки: Мъж остана сляп с едното око, дете е с намалено зрение и три откъснати пръста, съобщиха от ИСУЛ
Рублата потъна още, вече е по-евтина от цента