Леона Асланова: Космос и бизнес ще се срещнат на Innovation Explorer 2017

OFFNews Последна промяна на 24 ноември 2016 в 12:54 3184 0

Леона Асланова

Леона Асланова е експерт и консултант по иновации, с над 10 годишен професионален опит. Основател е на Иновейшън Стартър, първата специализирана агенция за иновации в България и на форума за иновации “Innovation Explorer”. С нея разговаряме за тазгодишното издание на събитието и какво ще видят неговите посетители. 

Ключовите категории в Innovation Еxplorer 2017 ще бъдат космос, образование, бизнес. Защо избрахте именно тях?

Ще започна от последната, за да стигна до първата. Innovation Explorer e бизнес събитие и като такова за трета поредна година изследва как бизнесът разбира знанието за иновации и го прилага на практика. Затова категорията е ключова за формата и консултантите от водещи агенции за иновации са наши постоянни гости, тази година - Линус Бил от Eicorn (Шведска агенция), Ерез Цалик от Systematic Inventive Thinking (Израел) и Constantine Kiritsis от PwC (САЩ). Ако образованието не се развива в свят, в който често технологиите изпреварват способността на човек да се адаптира към тях и в който високият интензитет на промяна ни притиска непрекъснато, хората няма да имат шанс да оцелеят. Да се търси нов образователен модел, който не е бавен, архаичен, скучен и ненужден става приоритет на водещи университети като Калифорнийския, Сингулярити и INSEAD, лекторите ни от тях (Шелдън Браун, Емелин Паат-Далстрьом, Майк Черет) ще покажат примери за адаптирано образование към новата глобална проблематика в света. И космос - защото това е най-горещата битка на човечеството за завладяване на нови територии, която се води в момента и която може да промени всичко, което знаем за света и себе си в момента (през гледната точка на SpaceX, NASA, ESA).

Какви гости очаквате на събитието и какъв е интересът към него?

Чакаме над 900 гости, корпоративни служители, стартиращи компании, публичен сектор, надяваме се интересът да е все така висок, както през изминалите две години.

Как реагира на иновациите бизнесът в България?

В момента всеки бизнес нарича сам себе си иновативен, защото е модерно. Истината е друга - че компании иноватори в България има малко. Още по-слабо компаниите се опитват да работят в партньорство за промяна на средата около себе си. Представете си какво могат да направят за кофите за боклук една технологична компания, в партньорство с креативна агенция, фармацевтична компания и образователна инициатива за разделно събиране на отпадъци. Това не се случва, защото все още бизнесът гледа 90% навътре към своите цели и едва 10% навън към средата.

Как маркетолозите могат да използват иновациите за по-голям успех на кампаниите си?

През цялото време, ако един бизнес наистина е иновативен (различен, позитивен, помагащ) това улеснява комуникационните цели.

Как маркетирате събитието?

Нищо особено, просто подбираме добро съдържание.

Разбрахме, че лектор от SpaceX да се включи в това издание. Как успяхте да се свържете с него?

Лекторът от SpaceX вече е потвърден - това е Директорът им комуникации Декс Торик-Бартън, който преди това е работил за Фейсбук и Марк Зукербърг, както и за Гугъл, и Ерик Шмид, като говорител на компаниите и автор на речите на изпълнителните директори. Неговата специалност е “разказването и създаването на истории за иноватори” и смятаме, че ще плени българската аудитория. Свързахме се с него чрез препоръка от приятел, след като от две години полагаме усилия да привлечем лектор от тази компания.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !