Зеленски срещу Тръмп и Ванс - пълният текст на разговора в Овалния кабинет (ВИДЕО)

OFFNews 28 февруари 2025 в 23:39 13267 10
Володимир Зеленски, Доналд Тръмп и Джей Ди Ванс

Снимка АП/БТА

Володимир Зеленски, Доналд Тръмп и Джей Ди Ванс си разменят безпрецедентно остри реплики на висок тон в Овалния кабинет.

ТРЪМП: (след като репортер го пита дали не действа твърде "съгласувано" с Путин): Ако не бях в синхрон и с двамата, никога нямаше да се стигне до сделка. Искате да говоря наистина ужасни неща за Путин, а след това да кажа: „Здравей, Владимир, как върви сделката?“. Това не работи по този начин. Аз не съм свързан с Путин, не съм свързан с никого, свързан съм със Съединените американски щати и за доброто на света. Свързан съм със света и искам да приключа с това нещо. Виждате ли омразата, която изпитва към Путин, за мен е много трудно да сключа сделка с такава омраза.

Той изпитва огромна омраза и аз го разбирам, но мога да ви кажа, че и другата страна също не е влюбена в него. Така че не става въпрос за съгласуване, аз имам - действам съгласувано със света. Искам да уредя въпроса - аз съм в съюз с Европа, искам да видя дали ще успеем да го направим. Искате да бъда твърд? Мога да бъда по-строг от всяко човешко същество, което някога сте виждали, бих бил толкова строг, но никога няма да постигнете сделка по този начин, така че това е начинът. Добре, още един въпрос...

ВАНС: Хей, искам да отговоря и аз. Така, вижте, четири години в Съединените американски щати имахме президент, който се изправяше на пресконференциите и говореше грубо за Владимир Путин, а после Путин нахлу в Украйна и унищожи значителна част от страната. Пътят към мира и към просперитета може би е в дипломацията. Ние опитахме пътя на Джо Байдън, на тупането в гърдите и преструването, че думите на президента на Съединените щати имат по-голямо значение от действията на президента на Съединените щати. Това, което прави Америка добра държава, е нейната дипломация. Именно това прави президентът Тръмп.

ЗЕЛЕНСКИ: Мога ли да Ви попитам?

ВАНС: Разбира се.

ЗЕЛЕНСКИ: Да?

ВАНС: Да.

ЗЕЛЕНСКИ: Добре, той окупира нашите части, големи части от Украйна, част от Източна Украйна и Крим, той ги окупира през 2014 г. И така, в продължение на много години, не говоря само за Байдън, но това беше и по времето на... президента Обама, после президента Тръмп, след това президента Байдън, сега президентът Тръмп и, дай боже, сега президентът Тръмп ще го спре. Но през 2014 г. никой не го спря. Той просто окупира и взе. Той убиваше хора, разбирате ли? И контактната линия...

ТРЪМП: 2015 г.

ЗЕЛЕНСКИ: 2014 г.

ВАНС: От 2014 до 2015 г.

ТРЪМП: О, 2014 г.

ЗЕЛЕНСКИ: Да, да, да, да, така е.

ТРЪМП: Не съм бил тук.

ЗЕЛЕНСКИ: Да, но...

ВАНС: Точно така.

ЗЕЛЕНСКИ: Да, но през периода 2014-2022 г. ситуацията бе същата - хората умираха на контактната линия. Никой не го спря. Знаете, че имахме разговори с него, много разговори, многостранни разговори. И подписахме с него, аз, като нов президент през 2019 г., подписах с него споразумението. Подписах с него, с Макрон и Меркел, подписахме прекратяване на огъня. Прекратяване на огъня, всички те ми казаха, че той никога няма да си тръгне, подписахме с него договор за газ... Да, но след това той наруши прекратяването на огъня, убиваше нашите хора и не разменяше затворници. Подписахме договор за размяна на затворници, но той не го направи. За какъв вид дипломация, Джей Ди, говорите? Какво имате предвид?

ВАНС: Говоря за онази дипломация, която ще сложи край на унищожаването на страната Ви.

ЗЕЛЕНСКИ: Да, но ако Вие...

ВАНС: Господин президент, господин президент, с цялото ми уважение, мисля, че е неуважително да идвате в Овалния кабинет и да се опитвате да водите съдите пред американските медии. Точно сега Вие обикаляте и принуждавате наборниците да отидат на фронтовата линия, защото имате проблеми с човешкия ресурс. Би трябвало да благодарите на президента, че се опитва да сложи край на този конфликт.

ЗЕЛЕНСКИ: Били ли сте някога в Украйна, за да видите какви проблеми имаме?

ВАНС: Бил съм в...

ЗЕЛЕНСКИ: Елате веднъж.

ВАНС: Всъщност съм гледал и виждал случващото се и знам какво се случва - водите хора на пропагандна обиколка, г-н Президент. Не сте ли съгласен, че сте имали проблеми с привличането на хора във Вашата армия?

ЗЕЛЕНСКИ: Имаме проблеми...

ВАНС: А смятате ли, че е уважително да дойдете в Овалния кабинет на Съединените американски щати и да атакувате администрацията, която се опитва да предотврати унищожаването на страната Ви?

ЗЕЛЕНСКИ: Много въпроси. Нека да започнем от самото начало.

ВАНС: Разбира се.

ЗЕЛЕНСКИ: На първо място, по време на война всеки има проблеми. Дори Вие, но имате хубав океан и не го усещате сега, но ще го усетите в бъдеще. Не дай боже, не дай боже... 

ТРЪМП: Не знаете това. Не знаете - не ни казвайте какво ще усетим. Опитваме се да решим проблем. Не ни казвайте какво ще усетим.

ЗЕЛЕНСКИ: Не Ви казвам, а отговарям на въпроса.

ТРЪМП: Защото Вие не сте в позиция да диктувате това.

ВАНС: Точно това правите.

ТРЪМП: Не сте в позиция да диктувате какво ще усетим, ще се чувстваме много добре. Ще се чувстваме много добре и много силни...

ЗЕЛЕНСКИ: Ще почувствате влиянието...

ТРЪМП: Точно сега не сте в много добра позиция. Позволили сте да бъдете в много лоша позиция и той се оказва прав за това.

ЗЕЛЕСКИЙ: От самото начало на войната...

ТРЪМП: Вие не сте в добра позиция. Картите сега не са у Вас. С нас започвате да разполагате с карти.

ЗЕЛЕНСКИ: Не играя на карти (не се чува). Господин президент, [не се чува].

Говорят едновременно.

ТРЪМП: Точно сега играете карти, Вие играете на карти - Вие залагате живота на милиони хора. Залагате на Трета световна война. Вие залагате на Трета световна война. И това, което правите, е много неуважително към страната, към тази страна. Тя Ви подкрепи много повече, отколкото много хора казаха, че е трябвало.

ВАНС: Казахте ли веднъж „благодаря“ през цялото време?

ЗЕЛЕНСКИ: Много пъти.

ВАНС: Не, в този...

ЗЕЛЕНСКИ: Дори и днес. Дори днес...

ВАНС: Не, по време на цялата среща сега. Отидохте в Пенсилвания и агитирахте за опозицията през октомври. Отправете няколко думи на благодарност за Съединените американски щати и президента, който се опитва да спаси страната Ви.

ЗЕЛЕНСКИ: Моля Ви, смятате, че ако говорите на много висок тон за войната...

ТРЪМП: Той не говори на висок тон. Той не говори на висок тон. Страната Ви е в голяма беда.

ЗЕЛЕНСКИ: Мога ли? Мога ли да отговоря?

ТРЪМП: Изчакайте малко. Не, не. Много говорихте. Страната Ви е в голяма беда.

ЗЕЛЕНСКИ: Знам. Знам.

ТРЪМП: Не печелите. Не я печелите. Имате дяволски добър шанс да приключите добре благодарение на нас.

ЗЕЛЕНСКИ: Господин президент, ние оставаме в страната си, оставаме силни. От самото начало на войната сме сами и сме благодарни. Аз благодарих в този кабинет, (не се чува), аз благодарих...

ТРЪМП: Не бяхте сами. Не бяхте сами. Ние Ви дадохме - чрез този глупав президент - 350 милиарда долара.

ЗЕЛЕНСКИ: Гласувахте за своя президент.

ТРЪМП: Дадохме Ви военно оборудване и Вашите мъже са смели, но те трябваше да използват нашата армия - ако нямахте нашето военно оборудване, ако нямахте нашето военно оборудване, тази война щеше да приключи за две седмици.

ЗЕЛЕНСКИ: За три дни, чух го от Путин, за три дни...

ТРЪМП: Може би по-малко.

ЗЕЛЕНСКИ: След две седмици, разбира се...

ТРЪМП: Ще бъде много трудно да се прави бизнес така, казвам Ви.

ВАНС: Просто кажете „благодаря“.

ЗЕЛЕНСКИ: Много пъти съм казвал, че благодаря на американския народ...

ВАНС: Приемете, че има разногласия, и нека да отидем да разрешим тези разногласия, вместо да се опитваме да се борим в американските медии, когато грешите. Знаем, че грешите.

ТРЪМП: Но виждате ли, мисля, че е добре американският народ да види какво се случва. Мисля, че е много важно, затова продължих толкова дълго. Трябва да сте благодарни...

ЗЕЛЕНСКИ: Благодарен съм...

ТРЪМП: Картите не са у Вас. Погребани сте там, хората ви умират, войниците ви са на привършване - слушайте. Нямате достатъчно войници, това би било нещо адски добро. После ни казвате: „Не искам прекратяване на огъня, не искам прекратяване на огъня, искам да си тръгна и искам това...“. Вижте, ако можехте да получите прекратяване на огъня веднага, казвам ви, че бихте го приели, за да спрат да летят куршуми и да спрат да убиват вашите хора.

ЗЕЛЕНСКИ: Разбира се, разбира се, че искаме да спрем войната.

ТРЪМП: Но Вие казвате, че не искате прекратяване на огъня...

ЗЕЛЕНСКИ: Това, което Ви казах...

ТРЪМП: Искам прекратяване на огъня. Защото прекратяване на огъня се постига по-бързо от споразумение.

ЗЕЛЕНСКИ: С гаранции. Попитайте нашите хора за прекратяването на огъня, какво мислят те. За вас няма значение какво...

ТРЪМП: Това не беше с мен. Това не беше с мен.

Говорят едновременно.

ТРЪМП: Това беше с един човек на име Байдън, който не е умен човек. Това беше с Обама.

ЗЕЛЕНСКИ: Това беше Вашият президент. Беше Вашият президент...

ТРЪМП: Извинете, това беше с Обама, който ви даде odeqla, а аз ви дадох Джавелини.

ЗЕЛЕНСКИ: Да.

ТРЪМП: Аз ви дадох Джавелините, за да извадите всички тези танкове. Обама ви даде одеяла. Всъщност, казано направо: Обама даде одеяла, а Тръмп даде Джавелини. Трябва да сте по-благодарен. Защото нека ви кажа, че картите не са у Вас. С нас, разполагате с карти. Но без нас нямате никакви карти.

РЕПОРТЕР: Още един въпрос...

ТРЪМП: Ще бъде трудна сделка за сключване. Защото отношението трябва да се промени.

РЕПОРТЕР: Ами ако Русия наруши примирието? Какво ще стане, ако Русия наруши (не се чува)?

ТРЪМП: Какво казвате?

ВАНС: Тя пита "Ами ако Русия наруши прекратяването на огъня?"

ТРЪМП: Ами какво, ако те - какво, ако нещо! Какво ще стане, ако бомба падне върху главата ви точно сега? Разбирате ли? Ами ако го нарушат? Не знам. Нарушиха го с Байдън, защото не уважаваха Байдън, не уважаваха Обама. Те уважават мен. Нека ви кажа, че Путин мина през адски много неща с мен. Той премина през фалшив лов на вещици, в който използваха него и Русия - Русия, Русия, Русия, чували ли сте за тази сделка? Това беше измислица - това беше фалшива афера на Хънтър Байдън, Джо Байдън. Хилъри Клинтън, хитрият Адам Шиф, това беше измама на демократите. И той трябваше да премине през това. И той премина през нея и ние не се оказахме във война. Той премина през нея, беше обвинен във всички тези неща - нямаше нищо общо с тях. Това излезе от банята на Хънтър Байдън. То излезе от спалнята на Хънтър Байдън. Беше отвратително. А после казаха: „О, о, лаптопът от ада е направен от Русия“. Тези 51 агенти, всичко това беше измама и той трябваше да се примири с това. Обвиняваха го във всички тези неща. Мога да кажа само това: Той може да е нарушил сделките с Обама и Буш, а може да ги е нарушил и с Байдън. Може би го е направил, може би не го е направил - не знам какво се е случило. Но не ги е нарушил с мен. Той иска да сключи сделка. Не знам дали може да сключи сделка.

ТРЪМП: Проблемът е, че съм Ви дал сила (поглежда Зеленски) да бъдете твърд. И не мисля, че бихте били твърд без Съединените щати. А Вашите хора са много смели.

ЗЕЛЕНСКИ: Благодаря.

ТРЪМП: Но или ще сключите сделка, или ще се откажем. И ако се откажем, ще се борите. Не мисля, че ще е красиво, но ще се преборите. Но вие не държите картите. Но след като подпишем споразумението, ще сте в много по-добра позиция. Но изобщо не се държите благодарно, а това не е хубаво. Ще бъда честен, това не е хубаво.

ТРЪМП: Добре, мисля, че видяхме достатъчно, а Вие какво мислите? Това ще бъде страхотно за телевизията, това мога да кажа.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    14618

    10

    yoghurt

    01.03 2025 в 09:10

    Единственото, което разбирам след поредният изтрит коментар е, че не съм желан тук. Тоест, ехо-камерата и комфортът нарушавам. Ако бяхме под друг ред, бъдете убедени че отново щях да търся контра-гледната точка, иначе реалността става безмислено преповтаряне на същото, не? Единственото което е, че не разбрах адекватен диалог защо - с какво позицията ми, че и двете страни са сравними и не превъзнасям едната страна ми докара това? Може би знам нещо, което другите не знаят ; ) ? Може би търся да се развия и това реално спира възможността ми да го направя ; ) ? Но нали правилата са всеобщи, защо за един коментар, който по запалянковски превъзнася някого и то с епитети, трябва да се толерира, докато в моите коментари няма груб език, а само въпроси?

    В случая, обществото има нужда от панкреас, стомах, очи. Всеки един от нас изпълнява такава функция, когато изрежеш нещо - дори неприятното - парираш възможността си за развитие на диалог, за квас. На път съм да изгубя вяра в диалога тук.

    14618

    9

    yoghurt

    01.03 2025 в 08:51

    Абе какво подмазване - ти отиваш при представител на държава, която ти е дала и продължава да ти дава стотици милиарди военна помощ и ѝ размахваш пръст и я обвиняваш, че имала океан между нея и Русия.., подобно на това като направи същият комик като дойде в България и размахваше пръст на нашият чорап - в стил Грета Тунберг...

    Медийна провокация, всички имахме надежда за тази среща да бъде ключ към прекратяването на войната.

    2973

    8

    Johnny B Goode

    01.03 2025 в 05:43

    Кажи баба тенкю...
    Тези двата урода са върха на падението на ТикТок цивилизацията ни.

    16112

    7

    Човека

    01.03 2025 в 04:47

    Явно става, че като не почувства задника облизан и за пет секунди, тази твар полудява.
    Огледален образ на путин.
    А тоя другия чукундур е особена порода слуз.
    Грозна гледка за Америка. Еми това е положението.

    14618

    6

    yoghurt

    01.03 2025 в 02:18

    Препрочитам, и като цяло съм склонен да реша, че проблемът са страстите, и че Зеленски не се е изказал толкова провокативно. Трудно ми е да преодолея недоверието си към този президент неукраинец, дошъл на власт след успешен телевизионен сериал. Това е просто с една дума, за мен хипотезата той да е пионка на елита, който иска да има война е напълно реална.

    Същевременно, думите на Зеленски - че Путин не се е спрял са напълно реални.

    2945

    5

    foreigner66

    01.03 2025 в 00:43

    Никакви рекетиращи "бизнес" договори не се сключват по време на война.Този цирк беше с цел, ако не можем да го оберем то да го осмеем. Зеленски пази народ и родина,остарели,странни фрази,нали? Ще повторя пак един цитат на друг велик държавник, “Всички велики неща са прости и много могат да бъдат изразени с една дума: свобода, справедливост, чест, дълг, милост, надежда."

    23465

    4

    мнение от IP

    01.03 2025 в 00:42

    Тръмп е завършен кретен. А Ванс дори е извън класацията. Да повикат Зеленски в Белия дом, за да му викат "Кажи благодаря!" и да му обясняват, че страната му е унищожена и той няма думата. Този манталитет е ужасяващ. Ванс даже го попита защо е без костюм, идиотът му с идиот...

    14618

    3

    yoghurt

    01.03 2025 в 00:14

    Какви обиди видяхте от страна на Тръмп? Това патерналистично поведение е предвидимо за прост каубой. Но оттам насетне, не вижда в този разговор ама никаква никаква промяна в предишните, добре известни условия на дотовора - 50% реинвестиция на печалбите от общият американо-украински фонд в отбраната на страната.

    Тоест, пред вид липсата на повод, значи че Зеленски е отишъл там с цел медийно да не приеме договорът. Провокация.

    12382

    2

    Анализи

    01.03 2025 в 00:05

    За перчема достойнството човешките животи истината са сделка. Голямо падение.

    2945

    1

    foreigner66

    01.03 2025 в 00:01

    Чухме вече и по няколко пъти крал морков-цезар, затвърди позиция на егоцентричен психопат. Нищо ново и неочаквано под слънцето въпроса е какво яе предприеме нашия конинент в своя защита.
     
    X

    "Детето трябва да стои в центъра на системата" - Ирина Манушева в подкаста на OFFNews