Афганистанецът Самсор Л., който днес застана пред унгарски съд, за да отговаря за смъртта на 71 мигранти, починали в хладилен камион през 2015 г., е бил разработил почти промишлена мрежа за трафик на хора към Западна Европа, без да се тревожи за човешкия живот, пише Франс прес, цитирана от БТА.
Десетки превозни средства, съучастници в няколко страни и добре отработена логистика: според прокуратурата 30-годишният мъж с фино лице е организирал изпращането на най-малко 1106 мигранти, искайки от всеки по 1000 до 1500 евро, за да ги превози до Австрия и Германия. Пристигнал в Унгария нелегално през 2013 г., той я превръща в център на операциите си. През февруари 2015 г. Самсор Л., който говори английски, арабски, пущу, сръбски и хърватски, започва дейността си скромно. Тогава е засечен от властите, докато опитва да превози до Италия петима афганистански мигранти. Помагат му двама словаци.
Дейността му набира инерция, след като тунизиец му предлага да организира редовни превози между Унгария и Германия, за 1000 евро на човек, съобщи главният прокурор в първия ден от процеса срещу Самсор Л. и деветима негови съучастници.
През юли 2015 г., докато миграционният натиск се засилва поради конфликтите в Сирия, Ирак и Афганистан, мрежата му се организира професионално от Сърбия до Германия. Подкрепян от българин, когото срещнал пет години по-рано и когото прави свой помощник, Самсор Л. създава стриктен устав с ясно определени отговорници за финансите, работната ръка, логистиката и покупката на превозни средства, като изисква всичко да е уредено.
Най-ниско в организацията са шофьорите, предимно българи. Те получават от 500 до 2000 евро на пътуване и са най-изложени на риск в случай на проверка. Ако възразяват, ги бият. Няколко от тях са арестувани от германската полиция в региона на Пасау, включително двама превозващи съответно 26 и 36 мигранти. Мрежата, която разполага с коли за проучване и за следене, се снабдява с все по-големи превозни средства.
И мигрантите, сред които има жени и деца, пътуват натъпкани във все по-нечовешки условия, без спирки за естествени нужди им и почти без въздух. Така мрежата е превозвала до 81 души на 17 квадратни метра, според обвинението, което подчертава причинените физически и психически страдания.
Сигналите се трупат - на някои пътници им прилошава, през лятото на 2015 г. една жена умира от задушаване. Това обаче не променя начина на работа на Самсор Л. Напротив, той преминава на хладилни камиони, които смята за по-подходящи за трафика.
И така се стига до драмата на 26 август 2015 г., когато наблъсканите на 14 кв. м 71 мигранти умират в херметично затвореното помещение.
След като му съобщават, че мигрантите се задушават и викат, Самсор Л. забранява изрично да се отваря хладилното отделение.
"По-добре да ги оставят да умрат. Това е заповед!", заявява той пред заместника си, който го пита какви инструкции да даде на шофьора.
На следващия ден афганистанецът организира нов курс в подобни условия. Животът на 67-те пътници е спасен само защото те успяват да разбият вратата.
Според обвиненията трафикът на Самсор Л. му е донесъл най-малко 300 000 евро.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
26179
2
22.06 2017 в 10:20
На всеки "корифей" в сенчестия бизнес, финала на апогея му е със съдбата на "стомничката за вода".
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара