Открита е липсващата част на самолета на ''Аляска Еърлайнс''

OFFNews 08 януари 2024 в 12:27 1968 2

Самолет

Снимка Екранна снимка

Открита е липсващата част на самолета на авиопревозвача "Аляска Еърлайнс" (Alaska Airlines), който загуби част от фюзелажа си по време на полет и кацна аварийно обратно на летището в Портланд. Частта е намерена в задната градина на учител в Портланд, предаде Би Би Си.

Инцидентът се случи в петък (05.01.2024 г.). Тогава полет 1282 на "Аляска Еърлайнс", който се е движел от Портланд до Онтарио, Калифорния, се е върнал безопасно на международното летище в Портланд около 17:00 ч. местно време, след като "екипажът е съобщил за проблем с налягането", съобщи Федералната авиационна администрация на САЩ. Панел от фюзелажа, включително прозорецът на панела, се е откъснал малко след излитането. На борда е имало 177 пътници и екипаж.

Около 171 самолета от същия тип остават приземени от Федералната авиационна администрация (FAA), тъй като проверките за безопасност продължават.

Преди инцидента авиокомпанията върна за кратко някои от своите Max 9s в експлоатация.

По време на пресконференция се съобщава, че пилотите са съобщили за предупредителни светлини за херметизация при три предишни полета, извършени от конкретния Alaska Max 9.

Не е ясно дали има връзка между проблемите, довели до тези предупреждения, и проблема, който е причинил избухването на 5 януари.

Съобщава се, че самолетът е бил чисто нов, тъй като е бил доставен на "Аляска Еърлайнс" през октомври.

Дженифър Хоменди от Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ използва пресконференцията изложи нови подробности за „много хаотичната“ и „ужасяваща“ ситуация на борда на полет 1282. 

"Силата на взрива е накарала вратата на пилотската кабина да се отвори и ламиниран контролен списък и слушалките на първия офицер да излетят в кабината", каза тя и добавя, че няма налична информация от записващото устройство за глас в пилотската кабина, тъй като записът е бил автоматично изтрит след достигане на втория час от записа.

Хоменди по-късно обяви, че частта от фюзелажа, която се е отделила, е намерена, след като учител на име Боб я забелязал в задния си двор.

Властите са търсили тапата на вратата в Портланд, градът, от който самолетът е излетял минути преди това.

Намереният панел е част от фюзелажа с тегло 27 кг (60 фунта), с прозорец, който може да се използва като авариен изход.

Съобщава се, че са намерени и два мобилни телефона, за които се смята, че са паднали от самолета.

Полет 1282 достигна 16 000 фута (4,8 км), когато започна аварийното си снижаване в петък вечерта, според данните от проследяването на полета.

„Приземяването на 737-9 Max повлия значително на нашата работа. Отменихме 170 неделни полета и 60 отменени полета за понеделник", казват от авиокомпанията.

„Безопасността е наш основен приоритет и ние дълбоко съжаляваме за въздействието, което това събитие оказа върху нашите клиенти и техните пътници“, съобщават от Боинг в изявление.

737 Max на компанията е описан като "най-внимателно разглеждания транспортен самолет в историята" след поредица от проблеми с безопасността.

В края на 2018 г. и началото на 2019 г. два от неговите самолети бяха изгубени при почти идентични инциденти край бреговете на Индонезия и извън етиопската столица Адис Абеба.

Убити са общо 346 души. И двете катастрофи бяха причинени от дефектен софтуер за управление на полета, което в крайна сметка е довело до катастрофите въпреки всички усилия на пилотите.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    55

    2

    Джендо Джедев

    08.01 2024 в 16:21

    Дядо Праз,

    Наистина е било панел, а не врата. Стандартно във фюзелажа на 737 на това място има отвор за авариен изход, а авиокомпаниите решават дали да е затворен с врата (която се отваря ВИНАГИ навън защото навътре няма място) или с панел, който не се отваря, за да се увеличи капацитетът на самолета с още един ред седалки. Аляска Еър са поръчали самолета именно с панел, а не с врата.

    800

    1

    Дядо Праз

    08.01 2024 в 13:35

    Почти никога в българските СМИ не можеш да прочетеш нещо вярно за авиационни инциденти,и не само.Трябваха три-четири дни за да съобщите очевадното за всеки който е на ясно с авиационната техника ,че е изхвърчала вратата/люка/ на аварийния изход.Това се вижда на първата читава снимка попаднала на човек който е на ясно с материята.Какви обшивки ,какви панели и куп още нелепости.Друг е въпросът защо са го направили да се отваря навън.Явно има някакъв конструктивен недостатък.Дано вземат незабавни мерки за отстраняването му, иначе ,където е капало пак ще тече...
     
    X

    Подкрепете канала на OFFNews!