НАТО подкрепи Турция в плана й да отблъсне „Ислямска държава“ от територията до границата й със Сирия. НАТО обаче няма да участва пряко в създаването на „буферна зона“.
Това заяви генералният секретар на НАТО Йенс Атолтенберг след извънредна среща на Алианса по искане на Турция след атентатите в страната.
По думите на Столтенберг Турция не е искала допълнително военно присъствие на НАТО на своя територия. Страната има много способни въоръжени сили, втората по големина армия в НАТО, коментира той.
Турция е получила подкрепа и за намеренията си заедно с армията на САЩ да охранява близо 100-километрова буферна зона на сирийска територия до турската граница, обясни Йенс Столтенберг, като уточни, че НАТО няма да е част от тези усилия.
За момента турският и американският посланик на срещата не са разкрили обсъдения план за пограничната сигурност, каза още той.
По време на извънредната среща нито един от представителите на държавите-членки в Алианса не е отправил критики към Турция заради въздушните удари срещу кюрдските бойци в Сирия и Ирак, а Турция дори е получила подкрепа за правото си на самозащита срещи „Ислямска държава“.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
05.08 2015 в 15:43
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
28.07 2015 в 23:12
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
28.07 2015 в 18:49
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Козин Човков
Правителството смени 6-има областни управители. Сред тях и на София
Един друг
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова
Един друг
Валя Войкова става оперативен директор на Euronews Bulgaria
нещото
Пътят до атентата в Света Неделя: Платените от Москва терористи на БКП. Лекция на проф. Вили Лилков - част I
user4eto
МВР получава 20 млн. лв. за ремонт на сградите си. Одобрени са разходи в още 24 ведомства
Ivo RadAr
Огромна заблуда е, че крайната десница ще триумфира в ЕС след евроизборите
nms
На първо четене депутатите забраниха рекламата на хазарт в медиите