Членове на разследващия екип на катастрофата на етиопския самолет Боинг 737 Макс 8 са стигнали до предварително заключение, че системата за контрол на полета се е включила автоматично точно преди трагедията, предава Wall Street Journal.
И при двете разбивания с машини от този модел от този тип през последните месеци има данни, че системата се е намесила в управлението и е попречила на пилотите да ги овладеят.
Вестникът, цитирайки анонимни източници, казва, че разследващите потвърдили информацията в четвъртък по време брифинг на Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA).
Функцията за контрол на полета е предназначена да задържи самолета от срив и да поддържа необходимата височина.
От Би Би Си пишат, че вече има и заведено дело от семейството на една от жертвите, което твърди, че Боинг не е проектирал правилно автоматизираната система.
Тази седмица от Боинг съобщиха, че ще направят промени в настройката на софтуера, които ще се инсталират на всички техни самолети. Те обаче не признават системата като причинител на катастрофите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
6145
12
31.03 2019 в 10:14
6145
10
29.03 2019 в 14:33
12319
9
29.03 2019 в 13:36
12319
5
29.03 2019 в 12:53
Не пуснати.....
12319
4
29.03 2019 в 12:51
Според мен са се паникьосали след първите опити да противодействат на отклонението на стабилизатора, предприето от системата, били са в "ръчно" управление, след излитане, в набор на височина, опитали са да се "борят" с нея и не са им стигнали сили и време! А просто е трябвало да включат автопилота...
12319
3
29.03 2019 в 12:41
Новата система за предотвратяване полет на самолета при ъгли на атака близки до критичните работи само и единствено при следните условия - 1.Полет без автопилот (ръчно) 2.Пуснати задкрилки 3.Ъгъл на атака близък до критичния.
Веднага се вижда, че ако не е изпълнено едно от условията - система не е активна, не работи и пилотът има пълен контрол върху поведението на самолета, т.е. ако при първите признаци на проблем са включили автопилота - нямаше да се стига до катастрофа!
Друг начин за деактивиране на системата.....
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег
Джендо Джедев
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?