Автоматичната система на разбилия се Боинг 737 Макс попречила на пилотите да овладеят самолета

Последна промяна на 29 март 2019 в 11:55 7502 12

Снимка Boeing.com

Членове на разследващия екип на катастрофата на етиопския самолет Боинг 737 Макс 8 са стигнали до предварително заключение, че системата за контрол на полета се е включила автоматично точно преди трагедията, предава Wall Street Journal.

И при двете разбивания с машини от този модел от този тип през последните месеци има данни, че системата се е намесила в управлението и е попречила на пилотите да ги овладеят.

Вестникът, цитирайки анонимни източници, казва, че разследващите потвърдили информацията в четвъртък по време брифинг на Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA).

Функцията за контрол на полета е предназначена да задържи самолета от срив и да поддържа необходимата височина.

От Би Би Си пишат, че вече има и заведено дело от семейството на една от жертвите, което твърди, че Боинг не е проектирал правилно автоматизираната система.

Тази седмица от Боинг съобщиха, че ще направят промени в настройката на софтуера, които ще се инсталират на всички техни самолети. Те обаче не признават системата като причинител на катастрофите.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1051

12

kokoten

31.03 2019 в 10:14

...не,бе,...само си мисля,че е малко несериозно заради софтуерен проблем за 6 месеца да загинат 500 човека,а като се върне човек назад във времето-я люк не им се затворил,я лопатка се откършила...такива ми ти работи,Гарджев...всеки има проблеми,но тъпо и дразнещо е когато ги приемаш с арогантна безотговорност и трябва да те съдят за да си платиш борчовете...

1051

10

kokoten

29.03 2019 в 14:33

....така де...все е американски боклук...

3180

9

Чичо ви

29.03 2019 в 13:36

Така е, Доктор Га, статистиката сочи защурвалният интерфейс като причина за около 80% от катастрофите с Л.А.

3180

5

Чичо ви

29.03 2019 в 12:53

Грешка на езика - второто условие е 2. Прибрани задкрилки!!!

Не пуснати.....

3180

4

Чичо ви

29.03 2019 в 12:51

....е да се изключи ел. захранването към двата ел. мотора, които задвижват хоризонталния стабилизатор! Без ел. захранване система не би могла да задвижи стабилизатора и пилотите отново имат пълен контрол като могат ръчно да преместват стбилизатора. Да, малко е трудоемко, бъртят се едни големи барабани на централната конзола, но си е напълно постижимо и най-вече - пилота е този, който има контрол.
Според мен са се паникьосали след първите опити да противодействат на отклонението на стабилизатора, предприето от системата, били са в "ръчно" управление, след излитане, в набор на височина, опитали са да се "борят" с нея и не са им стигнали сили и време! А просто е трябвало да включат автопилота...

3180

3

Чичо ви

29.03 2019 в 12:41

Не съм фен на Боинг, поне що се отнася до самолетите B737, проектирани са малко 5 за 4, с недомислен дизаин (вина за което има и FAA), с основна мисъл за масивни продажби и големи печалби. Това е техният Москвич, образно казано. В конкретния случай обаче (и двете катастрофи визирам) вината е на пилотите, грешката е тяхна. Сега, може да е заради недостатъчно обучение и практика, може да е заради паника, може да е незнание - все едно, можели са да предотвратят най-лошото.
Новата система за предотвратяване полет на самолета при ъгли на атака близки до критичните работи само и единствено при следните условия - 1.Полет без автопилот (ръчно) 2.Пуснати задкрилки 3.Ъгъл на атака близък до критичния.
Веднага се вижда, че ако не е изпълнено едно от условията - система не е активна, не работи и пилотът има пълен контрол върху поведението на самолета, т.е. ако при първите признаци на проблем са включили автопилота - нямаше да се стига до катастрофа!
Друг начин за деактивиране на системата.....