ВМРО–БНД е участникът в тези избори, инвестирал най-много финансови средства за медийно отразяване. Това показват данните на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който следи дали доставчиците на медийни услуги спазват изискванията в Изборния кодекс (ИК).
Партията на вицепремиера Красимир Каракачанов е похарчила 318 380,94 лева за политическа реклама. Основната част от тези средства са постъпили в Нова телевизия, БНТ, бТВ, Канал 3 и България 24.
БСП е на второ място в класацията по похарчени средства за медийно отразяване с 247 019,94 лева. Най-много пари от Столетницата е получила Нова телевизия - над 40 на сто от общия бюджет.
Атака също е развързала кесията и излиза на трето място по разходи за политическа реклама. Хората на Волен Сидеров са платили 148 437,55 лева, които са отишли основно в Нова телевизия, бТВ, БНТ и вестник "24 часа".
ДПС са похарчили почти същите пари - 146 530 лева. Движението на почетния председател Ахмед Доган е заложило на кампания през БНТ, Канал 3, вестниците "Труд" и "24 часа", както и сайта Епицентър на Валерия Велева.
Почти еднакви са медийните бюджети на извънпарламентарното обединение "Демократична България" и ГЕРБ, които заемат пето и шесто място по разходи за политическа реклама в медии.
Десницата е избрала да вложи най-много средства за медийно отразяване в бТВ, БНТ, Нова телевизия и Дарик радио, а ГЕРБ са разхвърляли сравнително малки суми в много на брой медии.
От управляващата партия са значително по-пестеливи, вероятно в резултат на желанието на премиера да не се дават пари на медии. Възможно е и от партията трайно да се преориентират към използването на социалните мрежи за отразяване на предизборни събития, коментират от ИРПС.
Мониторингът на института обхваща 43 национални и регионални медии – 11 телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 13 информационни сайтове и агенции, договорите сключени от тях и публикувани на Интернет страниците им.
Към 24-и октомври 2019 г. 33 от обхванатите от проучването медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите. В този брой са включени – в. Черноморски фар, който е обаче е обявил само първите страници на договорите, в които няма информация за стойността им, и телевизия Алфа, която има публикуван един договор за безвъзмездно отразяване с партия Атака.
Останалите 10 медии нямат или не са публикували сключени договори с участниците в предизборната надпревара. Това са: вестниците – в. Дума, в. Сега, в. Монитор, в. Телеграф, в. Борба, в. Черно море, в. Старозагорски новини и в. Арда Нюз и агенциите – BGnes.com и Novini.bg.
В края на кампанията – към 24.10.2019 г., политическите субекти са похарчили общо 1 713 280 лв. (без ДДС) за медийно отразяване. Общата сума продължава да е значително по-малка от наблюдаваното в предишни кампании. За сравнение, на местни избори 2015 г. средствата на този етап от кампанията са били 1 922 549 лв.
Най-вероятната причина за намалените през настоящата кампания средства за реклама в медиите е силно орязаната държавна субсидия, която от първи юли вече е 1 лв. за получен глас. Възможно е и участниците да са заложили основно на агитация сред избирателите и да видим значителен ръст на средствата, отделени за организиране на мероприятия и разпространяване на материали, обясняват от ИРПС.
На първо място по привлечени средства за политическа реклама продължава да е обществената БНТ с 288 244 лв. (без ДДС), следвана вече от Нова телевизия с 246 208 лв. (без ДДС) – 4-кратно увеличение спрямо данните от миналата седмица, и бТВ – 155 532 лв. (без ДДС).
Сред печатните медии отново най-предпочитан е в. 24 часа с приходи от 112 597 лв. (без ДДС). От регионалните медии начело продължава да е пловдивският в. Марица с 62 620 лв.(без ДДС), като той изпреварва по приходи редица електронни медии (търговски телевизии и радиостанции), а също и национални печатни издания като в. Труд (47 972 лв. без ДДС).
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
За Деня на победата: Без шествие на 'Безсмъртния полк' и без чествания в редица градове на Русия
СребъренЛок
ГЕРБ, ДПС и БСП саботираха заседанието на временната комисия за ''Турски поток''
Джендо Джедев
Започна делото срещу Тръмп. ''Той постоянно лъже'', казват прокурорите. На живо от процеса предава в. Ню Йорк Таймс (линк)
alfakentavur
Американските оръжия за ВСУ вече чакат в складове в Полша и Унгария