

Министерският съвет ще приеме минималната работна заплата от началото на следващата година да стане 1077 лв. Това е ръст с 15,4% (144 лв.) в сравнение на сегашната от 933 лв. Днес правителството прие постановление, с което определи размера на най-ниското възнаграждение за труд през следващата година.
Така от 1 януари минималната часова ставка ще бъде 6,49 лв.
Минималното възнаграждение трябва да е 50% от средното за страната е записано в Кодекса на труда.
Синдикатите настояват увеличението да е по-голямо. Според бизнеса, който е против, така се намалява драстично разликата при заплащането между различните квалификации труд.
По-високият размер на минималната работна заплата ще допринесе за намаляване на бедността сред работещите и на неравенствата в разпределението на доходите. Ръстът ще повиши покупателната способност и потреблението на най-нискодоходните групи от пазара на труда и ще увеличи мотивацията на работната сила за включване в заетостта, съобщават от Министерството на труда и социалната политика.
Правителството разгледа на заседанието си днес и доклад за финансиране в размер 14 701 630 лв. за инфраструктурни проекти на общини за 2024 година.
Следете новините ни в :
























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
24373
3
23.10 2024 в 21:07
Заплати се вдигат от предлагане и търсене.
2
23.10 2024 в 12:21
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
1
23.10 2024 в 09:54
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Манолова дава още 1 търговска верига на КЗК
Руският посланик в САЩ Александър Дарчиев почина внезапно
Иран заплаши с удари по американски бази в Европа
За първи път ВСУ взе в плен индонезиец, воюващ на страната на Русия
Иран заплаши с удари по американски бази в Европа
Руският посланик в САЩ Александър Дарчиев почина внезапно
''Пътна помощ'' сигнализира, че паркинг на Динко иска пари, за да върне колите на участници в катастрофата