В ''Автомагистрали'' ЕАД има стая за спешна помощ - с хидромасажен душ, луксозни чаршафи и шоколад...

В 6 участъка на "Хемус" сме си купили магистрала "на зелено"

OFFNews 02 юли 2021 в 19:52 5877 1

В сградата на "Автомагистрали" ЕАД на столичния бул. "Цар Борис ІІІ" има стая за "спешна помощ" с хидромасажен душ и шоколадови бонбони, стана ясно на брифинг на служебния министър на регионалното развитие Виолета Комитова.

След като по-рано днес новото ръководство на "Автомагистрали" встъпи в длъжност, се появиха и първите разкрития - луксозната стая за "спешна помощ", откъдето имаше включване на живо по време на брифинга.

Въпросната стая се намира на седмия етаж. След проверката се оказва, че макар и предназначено за спешна медицинска помощ, в помещението няма никакви медикаменти. 

В стаята обаче има спалня с нови чаршафи, възглавници и кърпи, хидромасажен душ, смарт телевизор, бонбони и безалкохолни напитки, диван и маса. 

"Спалня за спешна помощ"

Хидромасажният душ

Гардеробът, в който има използвани чехли, нови кърпи и чаршафи, както и напитки и бонбони 

На същия етаж има и малка стая за почивка.

Автомагистрала "Хемус"

В 6 участъка на АМ „Хемус“ сме си купили магистрала „на зелено“. 1,38 млрд. лв. са платени авансово от Агенция „Пътна инфраструктура“ на „Автомагистрали“ ЕАД за строителството на първите 6 участъка от магистрала „Хемус“. Това са 71% от общата стойност на договора за тези отсечки, възлизаща на 1,95 млрд. лв., като от проекта са завършени само 4%. 675 млн. лв. са платени авансово от „Автомагистрали“ ЕАД в периода юни-август 2020 г. за участъци от автомагистралата, за които няма издадени строителни книжа, съобщи още регионалният министър Виолета Комитова.

Към момента строежът на "Хемус" продължава само в участъците 1, 2 и 3 с обща дължина 51,5 км. от общо 237 км.

"Фирмите, които работят в участъци 1, 2 и 3, не са спирали да строят, защото те имат разрешения за строеж, имат пари, имат и договори. Те са получили много повече пари, отколкото е необходимо. Не бих спряла строеж без причина. Никой от нас няма интерес и досега не съм издала нито един акт, с който да наложа спиране. Вярвам, че най-скъпото строителство е недовършеното", заяви още Комитова.

В последните три участъка пък строителство изобщо не е започвало, а участъците 4, 5 и 6 имат само устройствен план.

"Във всички тези участъци – 4, 5, 6, 7, 8 и 9, няма как да се спре строителство, което не е започвало", допълни Комитова.

Началникът на ДНСК Влади Калинов съобщи, че в участъци 3 и 4 на магистралата са увредени около 84 декара горски площи. Там са извършени изкопи, като обаче земната маса не е извозена, за което ще бъде подаден сигнал до Министерството на околната среда и водите.

Стана ясно още, че краен срок за завършването на магистралата не може да бъде даден, а предишният обещан - до 2024 г., няма как да бъде спазен. Причината - проектирането не е започнало навреме, коментира арх. Иван Шишков – съветник на регионалния министър.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Делян Пеевски и Кирил Петков си крещят от първия ред на пленарната зала