Ремонтът на ПАВЕЦ Чаира ще струва общо 40 млн. евро

Преди 6 месеца бившият енергиен министър твърдеше, че за ремонта на централата ще са нужни между 2 и 3 млрд. лв., напомни Ивайло Мирчев

OFFNews 30 ноември 2023 в 16:46 1858 2

Ивайло Мирчев

Снимка БГНЕС/Надежда Пеева

Ивайло Мирчев

Ремонтът на първите три хидроагрегата на ПАВЕЦ "Чаира" ще струва общо под 15 млн. евро, а за тежко авариралият през 2022 година - 25 млн. евро. 

Това написа в социалните мрежи депутатът Ивайло Мирчев от "Продължаваме промяната - Демократична България" (ПП-ДБ), който вчера беше на изнесено заседание на парламентарната комисия по енергетика в помпено-акумулираща водноелектрическа централа (ПАВЕЦ) "Чаира" край село Сестрино. 

Мистерия около ПАВЕЦ Чаира. Никой не знае какво е предизвикало аварията

Той съобщи, че се планира в следващите 12 месеца бъдат рехабилитирани два от четирите помпено-генераторни хидроагрегата, до края на 2025 г. да бъде пуснат и третият, а последният - през 2027 г.

Според Мирчев това ще подобри енергийната сигурност на страната ни и ще спре генерирането на загуби от неработещата централа, както и ще гарантира стабилност на електроподаването и по-малка амплитуда в цената.

"Сумите за възстановяване работата на ПАВЕЦ-а са реалистични. Само преди 6 месеца бившият енергиен министър твърдеше, че за ремонта на централата ще са нужни между 2 и 3 млрд. лв. Абсолютно нереалистична сума, навяваща само за едно - някой в служебното правителство на президента бе решил да се пообогати от ПАВЕЦ-а", пише депутатът. 

Като следващи цели са заложени изграждане на два нови ПАВЕЦ-а и разширяване възможностите на "Чаира". Това ще бъде приоритет заради важността им за енергийната ни система, пише още Ивайло Мирчев. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1000

2

Зара

30.11 2023 в 17:54

Твърде оптимистична цена, като се има предвид тоталната сеч на 4-ти агрегат (+бетоново корито). Ще заваряват пукнатините ли? А при другите 3 агрегата, ремонтирани пак от тях, дали няма да се случи от същото- май ги е шубе да ги пуснат? Пак ще има отбиване на номера и голям трясък отново. Доколко е допусната Тошиба? И как може фирмата разрушител отново да участва? Поне да е без пари, за да се издължат за аварията причинена от тях, няма ли точки за неустойки в договора при неизпълнението му, без гаранции ли е?

1236

1

БотоксПутю

30.11 2023 в 17:41

"Мистерия около ПАВЕЦ Чаира. Никой не знае какво е предизвикало аварията"

Оценка на щетите и ремонт без участието на Тошиба може да доведе до същия резултат като от предишния "ремонт".
 
X

Да помогнем на украинските деца!