Регионалният министър Николай Нанков обяви, че страната прилича на строителна площадка и се работи "на светло и под
прожекторите".
Това стана по време на днешното му изслушване пред депутатите за напредъка по приоритетните пътни проекти. Той подчерта, че 0т 5 май 2017 г. кабинетът е дал старт на пътни проекти за около 1 млрд. и 400 млн. лв.
Министърът обяви още, че България строи най-евтините магистрали в цяла Европа.
"Средната цена в България е 3,1 млн. евро на линеен километър. „Сърбия – 5,5 млн. евро, Румъния – 6, 43 млн. евро, Гърция – 10, 28 млн. евро", каза Нанков. По думите му през последните седмици се спекулира, че у нас се сторят най-скъпите пътища. Министърът добави, че най-скъпата магистрала е възложена през 2006 г. - магистрала "Люлин".
От БСП обаче определиха изслушването на Нанков като "кризисна пиар акция без съдържание". Социалистите заявиха, че колкото и да е раздута администрацията, тя не стига, за да има по един чиновник на дупка.
"Не просто строим магистрали и рехабилитираме пътища, а пълним дупки по неремонтирани пътища по 30-40 години. Вършим работа и поправяме грешки на политици, които сега претендират да са управляващи. Това ще ни отнеме не само този, а и следващи мандати", коментира той.
По думите на Нанков това, че има много кандидати за обществените поръчки за пътните проекти показва, че има прозрачност. Според министъра критериите за участниците не са дискриминационни. "В този ракурс е и фактът, че броят на обжалванията е изключително нисък през последната година и половина, което отново доказва, че процедурата и работата на комисиите са без забележки", обясни той.
От БСП обаче не са съгласни с това. "През пролетта миналата година прокуратурата влезе в АПИ заедно с ОЛАФ и ДАНС и даде информация, че в агенцията се уговарят обществени поръчки. Поискахме тази комисия, за да видим кой носи политическата отговорност. Вие тогава се уплашихте, скрихте се, но проблемите лъснаха още повече", коментира депутатът от БСП Таско Ерменков.
Министърът каза още, че е напълно реалистично в края на 2024 г. магистрала "Хемус" да е изцяло завършена. Това обаче щяло да стане само с много добра организация. Той каза още, че от автомагистрала "Струма" през тази година предсрочно ще завършим 24-те км от Кресна до Сандански с почти 8 месеца, но не за сметка на качеството, заяви още той.
"Още един път доказвате, че живеете в един паралален свят, нямащ нищо общо с действителността. Днес не трябваше да се говори за успехите, а за проблемите", обърна се към министъра социалистът Таско Ерменков.
От коалиционният партньор на ГЕРБ във властта - "Обединените патриоти", определиха днешния дебат като важен, защото "действително гражданите трябва да знаят какво прави държавата за тяхното развитие".
"Имаше дългогодишен дефицит на мисъл в регионалното развитие, но в този мандат той се преодолява. Адмирираме промяната в политиката на Министерство на регионалното развитие и благоустройството. Същевременно има системни проблеми. Част от тях са свързани с недофинансирането на сектора, част от тях са свързани с политизирането на процеса, включително с постоянните и неоснователни жалби, които бавят магистралите. Това отново ощетява българските граждани", каза депутатът от "Обединените патриоти" Искрен Веселинов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Служебният кабинет раздаде предколедно десетки милиони лева
Кремъл отрече съобщения за развод между Асад и съпругата му
Над 108 000 коли са излезли от София на 20 и 21 декември
Иван Костов - човекът, който промени България