Правителството планира нови 635 км магистрали до 2020 г.

OFFNews Последна промяна на 16 септември 2015 в 13:29 3430 4

Нови 635 км автомагистрали и над 17 хил. км рехабилитирани пътища от I, II и III клас до 2020 г. предвижда приетата от кабинета Стратегия за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната оперативна програма за изпълнението ѝ до 2022 г.

Сред приоритетите, залегнали в документа, е завършването на автомагистралите „Хемус“, „Струма“, „Марица“, „Черно море“ и „Калотина“.

Освен това приетата от правителството Стратегия съдържа и анализ на състоянието на републиканската и общинската пътна мрежа, общата дължина, амортизационно състояние, състоянието на пътните съоръжения, статистика и прогноза за трафика и интензивност на движението. Тя набелязва и нужните законови промени, които да са в съответствие с увеличения брой на моторните превозни средства, тяхната товароносимост, както и нарасналия транзитен трафик, след приемането ни в ЕС.

Документът е ключов за развитието на пътната инфраструктура в България през настоящия програмен период на ЕС, ускоряване на регионалното сближаване, устойчиво развитие на икономиката и подобряване на състоянието на околната среда, съобщават от правителствената пресслужба.

Програмата представлява и своеобразна платформа за координация и концентрация на ресурси, включително международни финансови споразумения, за да се постигне максимален ефект от средствата, инвестирани в поддръжката, рехабилитацията и развитието на пътищата в България, допълват оттам.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

16.09 2015 в 18:31

Референдума,пак се изказва неподготвен!Преди две години,само от наша страна беше ремонтиран Дунав мост а румънските цигани се ослушаха!Вследствие на това,откъм румунско,моста почти се разпадна и сега половин година не могат да го ремонтират!Капитален ремонт му се привидяло.Хаххх

16.09 2015 в 17:36

#02 проблема с качеството на новите пътища за съжаление в България е поне от 70-те години насам! Още малките магистралки до Правец и Пловдив бяха нефелно построени и сега просто продължава да се прилага същата технология...нали е по-евтинко. По-евтинко за строителя, за данъкоплатците може и да е по-скъпо от нормално строителство, нали трябва да се гепи.....явно критериите за строителство на пътища са занижени изкуствено от световния стандарт и така......

16.09 2015 в 14:18

Защото ще и мине 3 годишната гаранция и ще влезе в "Капитален ремонт". Пак ще има "Тук не е пипвано нищо, откак е построена!" Като с Дунав мост - пред 2г капитален ремонт.

16.09 2015 в 13:46

Е, Марица е готова вече. Защо и тя е в стратегията?