Арх. Димитър Димитров: Спрете магистрала "Струма", опасна е

Последна промяна на 07 септември 2015 в 11:30 31447 36

Арх. Димитър Димитров: Спрете магистрала

Начинът, по който се строи магистрала "Струма", я прави опасна и неефективна. За това трябва незабавно да се спре всякакво строителство по нея, като се направи пълна преоценка на съществуващите проекти. 

За това алармира арх. Димитър Димитров от Инициатива „Граждани за устойчиво развитие”. По думите му магистралата се строи на парче без цялостен устройствен план. Според него магистралата е "опасен антипод на нормалните европейски магистрали". 

Според проектите магистралата удължава пътя от София да Кулата, вместо да я съкрати. Пътят Дупница до Благоевград ще се удължи със 7 км, вместо да се съкрати, което е пълен абсурд, каза архитектът. По думите му е имало отхвърлен вариант на проект, който е предвиждал 11 км по-къса магистрала. 

Проектът не е направен на базата на устройствен проект, който да включва връзките между отделните селища и почти навсякъде липсват "ясни прости възли". Това прави магистралата "начупена". Димитров даде пример с възела за навлизане в Благоевград, който се изпълнява в момента. Според архитекта този възел трябва да бъде променен изцяло, тъй като има недопустими криви от 650 метра с наклон от повече от 4.5%. Според стандартите тези криви не трябва да са по-малки от 1000 м и наклоните не трябва да надвишават 4%. "Така се създават предпоставки за произшествия", категоричен е Димитров. 

Трети недостатък на проекта е това, че като част от европейски коридор, който свързва София със Солун и Атина, магистралата трябва да е съчетана с жп инфраструктура. "Тук е напълно обратното - сега се прави път с всички недостатъци и независимо от това се правят проекти за рехабилитация на жп участъците, които са елемент от транспортния коридор", каза Димитров. Друг пропуск според него е, че в реализираните до момента участъци, няма дублиращ път. 

"В пътното строителство се въртят едни и същи хора, недостатъчно компетентни", каза арх. Димитров.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

01.11 2015 в 22:57

Не съм съгласна. Случва се магистрала да увеличи разстоянието като километри, но въпреки това да намали времето, защото основното там е възможността да се движи човек с постоянна висока скорост.

01.11 2015 в 18:34

Земемер съм, но ако знаете с какви пътищари съм работил, срам ме е да кажа, че съм работил в областта на пътното стр-во.

01.11 2015 в 11:32

Не съм съгласен с международните стандарти за наклон на магистралите, защото с очите си съм виждал участък от аутобан А7 в Германия в близост до Касел с 8% наклон, сигнализиран с пътни знаци! Излиза, че и немските магистрали не са по стандарта.

31.10 2015 в 18:52

От кога архитектите започнаха да разбират от магистрали?

08.09 2015 в 18:08

Ей педал смотан, виж цариградско и спри бе мангал! Eдно нещо няма направено като хората! Едно! Да ви еба майката гейска! Всеки от всичко разбира. Разбира се че има жп линия, но НЯМА АДЕКВАТНИ ВРЪЗКИ МЕЖДУ ЛИНИЯТА И МАГИСТРАЛАТА БЕ ПРОСТАК! Поне прочети какво е казал да еба това просто племе!

08.09 2015 в 10:50

къде беше този, когато я строиха, че сега се сети нещо да не му хареса? на построеното лесно се търси косур, трудно е да се направи нещо.а този явно е голяма звезда в професионалните си среди- нещо като на всяка манджа мерудия и вечния критикар.най-уникалните му изцепки са, че нямало дублиращ път и жп линия-що не погледне пътната карта-там ще види и жп линия софия-солун и второкласните пътища.

07.09 2015 в 23:57

ХАААААААА,КАК ДА СЕ "СПРЕ " БЕ ЧОВЕК?ТА ТОВА СА 16 МИЛИАРДА КАК ЩЕ СЕ ОКРАДАТ ПО- БЪРЗО ОТ МАФИОТА БОЙКО И АВЕРИТЕ МУ?ТОЯ ДЕБЕЛОГЪЗ ПРОСТАК СЕ КАНИ ДА ЖИВЕЕ ДО 200 ГОДИНИ.БАХ ТАЯ СКАПАНА ПАПЛАЧ ДЕТО ГЛАСУВА ЗА ТОЯ ПОЛУИДИОТ.

07.09 2015 в 23:42

Поредния олигофрен, който е специалист по всичко, но най-вече по хвърлянето на лайна срещу всяко нещо, което не е сътворено от гениалния му ум...Луди брате в нашата държава поне има бол.

07.09 2015 в 22:44

Интересно как коментиращите по-горе така категорично решиха, че архитектът не е прав?!?
Не виждам какво невярно нещо е казал човекът за дублиращия път или за кривите и наклона. А за допълнителните километри сами можем да се сетим защо се правят...
В България ще има нормални, хубави магистрали, когато започнат да се правят истински честни международни търгове - от проектирането до изпълнението

07.09 2015 в 18:18

Николай I, де да можеше да чуеш аплодисментите ми! Това за Йоло Денев на инвестиционното проектиране, можеше да кандидатства за Оскар, ако го даваха за остроумно сравнение! Имаш гласа ми!