Пощите стават центрове за административно обслужване

Ружа Райчева Последна промяна на 13 януари 2022 в 15:39 3773 0

Снимка OFFNews/Ружа Райчева

Идеята е да вдъхнем нов живот на "Български пощи" и да се възползваме от това, че има над 3000 пощенски станции в цялата страна. Няма никаква пречка пощите да се дигитализират и да се превърнат в центрове за административно обслужване.

Това заяви вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова относно визията за развитие на „Български пощи“ по време на изслушване в транспортната комисия днес. 

"В момента сме в леко разкрачено положение, заради редица нужни законови промени. В дружеството "Български пощи" се налага да се предприемат мерки за неговото оздравяване и ефективно управление", заяви вицепремиерът. 

Тя каза, че първо трябва да се обследва завареното положение, като вътрешни органи на Министерски съвет ще проверят начина, по който се управляват активите и финансовите потоци.

"Идеята е пощите да се дигитализират и да се превърнат в центрове за административно обслужване. Споделените административни услуги са мой ресор - например в сферата на човешки ресурси, вместо всяко министерство да създава собствена дирекция, да е централицирана услуга", поясни Калина Константинова. 

Зам.-председателят на транспортната комисия Георги Свиленски акцентира върху важността да се изясни каква точно административна задача ще се постави на правителството. Според него е важно да се помисли за цялостното финансиране на идеята. 

Калина Константинова му отговори, че "Български пощи" са абсолютен приоритет за правителството: 

"Затова е идеята да се изтеглят от транспортното министерство, пред което стоят много задачи. Затова искаме да ги преплетем в моя ресор, където има хоризонтален поглед върху политиките и дигитализация, и така да вдъхнем нов живот на това дружество."

Свиленски каза, че от 7-8 години е член на транспортната комисия и никога не е чувствал толкова обнадежден. 

Вицепремиерът каза още, че се очаква пощенските услуги да бъдат "оздравени", като се работи за по-ефективно разходване на ресурсите и дигитализиране на целия процес по обработването на всяка пратка.

"Визията ни е да се възползваме от клоновете. Това са над 3000 различни пощенски станции и то в малки населени места – вместо да връщаме времето назад, можем да се възползваме от това. На много места това са единствените гишета на държавата в дадено населено място."

Константинова смята, че няма никакви пречки сегашните пощенски станции да се превърнат в административни центрове, като се предвижда ремонт и преобразяване на станциите.

Тя напомни, че ще се взима такса за предоставянето на административни услуги, така че това ще донесе "свежи приходи" в пощите и добави, че пилотните тестове за идеята ще се проведат в големите градове. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови