Изпращането на войски на НАТО в Украйна означава глобален сблъсък, смята Радев

OFFNews 27 февруари 2024 в 14:34 2832 19

Снимка БГНЕС

Румен Радев

Изпращането на войски на НАТО в Украйна означава глобален сблъсък, каза президентът Румен Радев.

Изказването му е по повод допускането на френския му колега Еманюел Макрон за изпращане на западни сухопътни войски в Украйна. Вчера, по време на конференция за подпомагане на Украйна, Макрон заяви, че Западният свят ще направи всичко необходимо, за да гарантира, че Русия няма да може да спечели войната. След конференцията стана ясно, че консенсус за такава инициатива към момента няма, но това не е вариант, който е невъзможен.

Макрон заговори за изпращането на западни сухопътни войски в Украйна

Днес Радев даде съвместна пресконференция със словенската си колежка Наташа Пирц Мусар. Двамата обсъдиха рисковете пред региона заради войната на Русия в Украйна, кризата в Близкия Изток, повишеният миграционен натиск, нарушена верига от доставки, енергийната криза.

Двамата президенти подчертаха, че България и Словения са от двете страни на Западните Балкани и са ангажирани да работят за стабилността в региона.

Стратегията за постигане на победа на бойното поле с военни средства не дава резултат вече две години, расте броят на жертвите, повишава се рискът от глобален сблъсък, подчерта Радев.

По думите му започва да се тества общественото мнение за изпращане на войски на отделни държави.

"Всички ние виждаме, че стратегията за даване на още, още и още оръжия явно не дава резултат. И трябва да бъдем много внимателни, защото големият проблем вече не е в оръжията. Големият проблем е, че свършват хората на бойното поле. Аз вярвам, че европейските лидери ще проявят достатъчно разум и един много балансиран подход в подкрепата към Украйна, така че да не стигаме до извънредна ескалация, да не стигаме до риск от трета световна война и ядрен конфликт. Защото изпращането, макар и на основата на двустранно споразумение, на войски от НАТО-вска страна в Украйна означава глобален сблъсък."

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    155

    19

    Джендо Джедев

    27.02 2024 в 22:50

    GB,

    Да, прав си!

    3739

    18

    GB

    27.02 2024 в 21:55

    Джендо Джедев,

    По втората точка, поправка .
    путлер обяви глобалния сблъсък в прословутата си мюнхенска реч, но не го разбраха. Веднага след това, той го започна с нападението над Грузия.

    3739

    17

    GB

    27.02 2024 в 21:32

    А, Радев, обсъдихте ли с путлер стратегията за мир?
    Тоест, той да си изтегли войските от Украйна, за да спре войната веднага и така бързо да настане
    мир?

    155

    16

    Джендо Джедев

    27.02 2024 в 21:26

    bls,

    Резултатът е, че Украйна не само още я има, ами и успя да спре руското настъпление и да си върне заграбени територии. Ако за теб това е малък резултат, питай украинците. Гледна точка! ;)

    По втората точка - глобалният сблъсък вече е започнат. От Путлер. Преди 2 години. Въпросът е дали ще завърши с едно бързо озаптяване на въпросния шизик (което в навечерието на ВСВ не беше направено с един друг шизик, та всички знаем какво последва) или с малко по-бавно негово озаптяване. Втората възможност е много по-тегава, особено откъм човешки жертви, страдания и разруха.

    -40

    15

    Far Rider

    27.02 2024 в 19:23

    BLS, всички държави които реално помагат в действителност са част от конфликта. Отделят средства от бюджета и изпращат оръжия и хуманитарни помощи. Но, когато трябва да вземеш решение да изпратиш твои граждани да умират в една чужда държава, която при това не е член на ЕС и НАТО нещата от чисто политическа и психологическа гледна точка стават други. Пак ще го напиша ( с риск да ми се слагат минуси защото на минусчиите им се ще желаното да е реалност) почти всички европейски държави днес каза "не". Пиша почти всички защото RAI посочва едни държави, ZDF други, ORF трети и т.н.

    -1840

    14

    ob1

    27.02 2024 в 18:59

    bls, по двете точки
    1 - даването на оръжия имаше чудесен резултат - орките бяха изритани от половината завладяна територия. Намаляването на доставките доведе до закучването на ситуацията. Очевидно има смисъл да се дават оръжия на Украйна, те се справят блестящо с използването им.
    2 - защо чорапът блее за мир само към Украйна и демократичните страни? Защо не се обърне към долния боклук, който започна всичко? Изтеглят ли се орките и войната спира на мига. Ама не, айде мир с отстъпки от Украйна. Кремълски простотии от долни подобия на хора!

    11226

    13

    bls

    27.02 2024 в 18:09

    Far Rider - според мен по един или друг начин Полша и може би някои прибалтийски страни ще се включат във войната. Отдавна леко полеко се прокрадва идеята за изпращане на войски в украйна, просто за пръв път се чува от толкова висока трибуна, което значи вероятн че има сериозни намерения за това. Нима някой очаква Макрон или който и да е да се изтъпани и да каже от днес за утре - ще пращаме войски. Тва се прави постепенно, ще е нужна огромна общесвена подкрепа и тн.

    11226

    12

    bls

    27.02 2024 в 18:05

    ob1 - зависи от гледната точка.
    1) "Всички ние виждаме, че стратегията за даване на още, още и още оръжия явно не дава резултат" - какъв е очаквания резултат според теб? ако резултатът е бил примерно украйна да направи успешна контраофанзива и да разкара руснаците - очевидно не дава резултат. Ако резултатът е украйна да продължава войната - да, това дава резултат. Зависи какви са поставените задачи, за да се прецени дали едно нещо дава резултат или не.;
    2) "Стратегията за постигане на победа на бойното поле с военни средства не дава резултат вече две години, расте броят на жертвите, повишава се рискът от глобален сблъсък" - Тук също е трудно еднозначи да кажеш да или не. Повишава ли се рискът от глобален сблъсък? Според мен се повишава, според теб може би не. Това е въпрос на мнение, което обективно трудно може да бъде доказано. Дава ли резултат стратегията за победа на бойното поле с военни средства - според мен по-скоро не ако целта е военна победа (какво е победа? в случая)

    -40

    11

    Far Rider

    27.02 2024 в 17:41

    Лоши новини за всички нас. Онези дето обещават да докарат 1 000 000 снаряди, самолети, танкове и всякакви оръжия не само не ги дават, но се обявиха светкавичко, че НЯМА да изпратят войски в Украйна. Песков квичи от радост. Путин се черпи с водка. Първа Германия обяви, че е против, последвана от Испания, Италия и още няколко други по-малки държави. Така, че това което е изакал нашияпРезидентин няма вече смисъл. Войски няма да се изпратят. Както и другите обещания.

    -1840

    10

    ob1

    27.02 2024 в 16:54

    bls, примерно ей това е страшна тъпотия:

    "Всички ние виждаме, че стратегията за даване на още, още и още оръжия явно не дава резултат"

    Къде по-точно гледа тоя кретен? Защо изопачава истината? Много е просто - ватник е до мозъка на костите си.

    Или ей това:
    "Стратегията за постигане на победа на бойното поле с военни средства не дава резултат вече две години, расте броят на жертвите, повишава се рискът от глобален сблъсък"

    Добре, вате, що не призовеш бункерния сопол да си изтегли ордата, ми ревеш да се спре помощта за жертвите му?!?

    Та... ако си съгласен с това недоразумение, дето по нещастно стечение на обстоятелствата ни е президент, то имам лоша новина за теб.
     
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите