Справедливостта относно цените на превозните документи в столичния градски транспорт беше само частично възстановена днес. Това коментира председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Иван Таков.
Общинските съветници от БСП подкрепиха предложението за връщане на едномесечната карта за една линия, тъй като това беше основна промяна в Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община, включена и в техния доклад. С процедурни хватки обаче докладът на социалистите, внесен още на 19-ти януари, не беше допуснат за разглеждане на днешната сесия на СОС.
"Този отказ нашият доклад да бъде включен в дневния ред за днешното заседание на Столичния общински съвет е поредният опит за изземване на политическата инициатива от страна на управляващите. Същите тези управляващи, които на 21 юли миналата година приеха Наредбата, предизвикала справедливия гняв на гражданите в София, сега се състезават един през друг да предлагат промени в нея, за да прикрият грешките си, коментира Иван Таков. - Преди 7 месеца, когато беше приета Наредбата, групата на БСП, отчете обществения интерес, и не я подкрепи. Тогава много ясно казахме какви са недостатъците в нея и на сесията на 21 юли настоявахме най-предпочитаните от гражданите превозни документи да бъдат оставени. Сред тях бяха едномесечната карта за 1 линия, запазването на цена от 1,60 лв. на билета, продаван от шофьора на превозното средство и талона за 10 еднократни пътувания с цена 12 лв., както и да отпадне глобата за валидация. Тогава мнозинството в СОС не ни подкрепи, ние предупредихме какво ще се случи в началото на тази година при влизане в сила на Наредбата и се оказахме прави".
Иван Таков и заместник-председателят на групата на БСП в СОС Милка Христова бяха категорични, че ще се борят внесеният доклад на социалистите да намери място в дневния ред на следващата сесия на СОС и да бъде разгледан.
"На днешната сесия предложихме и настоявахме да отпадне необходимостта от валидиране на превозните документи в градския транспорт, каза Милка Христова. - Това е една от промените в Наредбата, която сме включили в нашия доклад. Предложихме валидацията да остане само за билетите за време - "30 плюс" и "60 плюс", тъй като тя удостоверява, че пътникът наистина е използвал превозното средство. На днешната сесия обаче то дори не беше разгледано. Гласувано и прието беше само да отпадне глобата от 3 лв. за липса на валидация, а самата валидация да остане. В резултат от това се получи нонсенс. Имаме задължение, което обаче не е скрепено със санкция. Това означава, че то вече не е задължение, а е пожелание. След като отпада билетът от 3 лв. като санкция за липса на валидация, всичко зависи от волята на гражданите. Нека да имат предвид, че ще валидират документите си, само ако имат желание за това".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Октим
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
user4eto
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
Танас
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
jdravun
Калин Стоянов призна, че Пеевски е охраняван от НСО