Никъде в света или поне в Европа няма държава, в която да не се съгласува видовете транспорт, които обслужват гражданите й. Единна транспортна схема в България не е направена. Никой не пожела през всичките тези години да направи такава схема.
Това заяви в ефира на ТВ+ бившият директор на БДЖ и транспортен експерт Християн Кръстев.
Той даде пример, че в Швейцария и в Германия не може да се види по магистралите автобуси да возят пътници – там се пътува основно с влак. Ако до дадена дестинация няма железопътен транспорт, тогава се ползва автобусен. Кръстев се съгласи с водещия, че трудно могат да се сравняват българските железници с швейцарските, но изрази тревогата си, че след по-малко от 7-8 години няма да има с какво да сравняваме.
„Така както сме тръгнали скоро няма да има български железници“, счита бившият директор на БДЖ.
“В БДЖ не се правят инвестиции с оправданието, че се плащат кредити и лихви. Реално не се извършват и никакви ремонти, защото обявените обществени поръчки се обжалват и в следващия момент биват прекратени. Липсват вагони, липсват локомотиви, липсва нова техника“, така транспортният експeрт обобщи състоянието на националния железопътен превозвач.
Относно запорирането на сметките на БДЖ той припомни, че през 2010 година спряха да се изплащат заемите. В рамките на две години не се плащаха на кредиторите никакви пари.
“Те няма как да не се ядосат, няма как да не тръгнат да си търсят парите. В крайна сметка тези кредитори са немски и швейцарски банки и в голямата си част са държавни”, каза Кръстев.
Според него парите, които са останали да бъдат изплащани към кредиторите, са около 300 - 330 милиона. “Проблемът е, че БДЖ бяха осъдени и кредитът, който е в рамките на около 100 милиона, стана изискуем предварително. Заради това са всичките запори”, обясни Християн Кръстев.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
3
06.06 2018 в 01:51
Пропускателната способност на железницата? Безопасността? Екологичността? Бързината?
В сравнение с автотранспорта?
Не знам защо, Борисов реши да убие железницата в интерес на шосетата. Вероятно - защото там по-лесно, и повече се краде. Така или иначе, го направи. Нарочно.
Зер много лесно затрива свои депутати и министри за обществено неприемливи, но дребни издънки. А убиец на собственото си дете, и видимо неадекватните му подчинени - не уволнява.
8713
2
05.06 2018 в 17:43
Истината е че хората избагват да ползват автобус основно заради аутобаните - при въпросното пътуване беше станала катастрофа на магистралата и пътуването от предвидени 7 часа стана 13. Всеки който гонеше влак или самолет го изпусна. Иначе релации си има за цяла Германия.
12182
1
05.06 2018 в 17:35
Последни коментари
Кок
Русия започна масирано настъпление в Харковска област
Кок
Русия започна масирано настъпление в Харковска област
Mateevk
Нинова за думите на Мицкоски: Няма да допуснем унижение на българското достойнство
Комита
Русия започна масирано настъпление в Харковска област
Merc
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали
случайно прочетох
Маркет линкс: ГЕРБ с 80 депутати, ПП-ДБ с 55 в следващия парламент
flatko
След 4 ч. дебат за промените по Патриарха: Трайков не иска да е кмет на дупката на геврека, от която хората са си тръгнали