Quantcast

ГЕРБ и АБВ се разбраха, отменят забраната за "копърките"

ОFFNews Последна промяна на 25 март 2016 в 14:03 6350 11

ГЕРБ и АБВ се разбраха за Закона за местните данъци и такси, отменящ промените, които трябваше да влязат в сила от 1 април и целяха да се забранят т.нар. "копърки".

С предложението, което е внесено от ГЕРБ, се връщат старите правила, при които таксиметров превоз може да се извършва и от водачи, работещи от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Това беше забранено през септември със промени в Закона за автомобилните превози, предложени отново от депутатите на Борисов. Малко след това влизането в сила на новите правила беше отложено за 1 април, за да могат шофьорите да се лицензират или да подпишат договор с лицензирана компания.

В началото на този месец обаче ГЕРБ решиха, че приетият проект е бил грешка, която искат да поправят с промени в Закона за местните данъци и такси.

„Нашите колеги наистина допуснаха грешка и лишиха българските превозвачи от законовото право да работят от името на по-голям превозвач, но за собствена сметка. Тази грешка е установена и с този законопроект ние ще я променим", каза днес на брифинг в парламента депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов по повод забраната.

В сряда разглеждането на промените в Закона за местните данъци и такси беше оттеглено от програмата на Народното събрание. По-късно се разбра и причината - от АБВ, които първоначално са подкрепили идеята, са обявили, че имат резерви към предложението, след като проектът е минал второ четене в транспортна комисия, защото то предвижда въвеждането на патентен данък за таксиметровите шофьори, който те да плащат по два пъти в годината.

Така днес от ГЕРБ обявиха, че ще внесат отново законопректа, но в него ще е записано, че патентният данък ще е между 300 и 1000 лв, а не както беше предвидено в първоначалния текст - между 400 и 1000 лв. Какъв точно ще бъде размерът на данъкът ще се определя отделно от всека община.

Малко след това Лъчезар Никифоров от АБВ даде брифинг, на който заяви, че партията му вече няма резерви. "Това, което сме приели като решение, ви го съобщавам - съгласни сме минималният патентен данък да бъде намален до 300 лв., като се заплаща два пъти в годината“, обяви той.

Снощи таксиметрови шофьори изненадващо блокираха "Орлов мост" и обявиха, че са против промените, които влизат в сила от 1 април. А днес от БСП заподозряха, че на тях им е било "разпоредено да бъдат там и да блокират кръстовището", за да може другата седмица проектът, който отменя забраната за "копърките", да бъде внесен отново в зала.

Според тях новият законопроект на ГЕРБ е "лобистко предложение". От БСП подчертаха, че забраната е била приета само преди няколко месеца и то единодушно от цялото Народно събрание, а сега се опитват да я отменят.

"За нас е недопустимо министърът на транспорта снощи да отива на Орлов мост и да поема ангажименти, които не са в неговата компетентност – да твърди, че ще промени закона. Питам как той ще го промени, при положение, че НС единодушно го е приело”, заяви депутатът от левицата Георги Свиленски.

„Тяхното положение ще бъде още по-тежко, и следващите протести няма да бъдат само на Орлов мост, а в цялата страна. Тези хора не могат да си платят нито лизинга, нито осигуровките, а сега ще трябва да плащат и още по 1000 лв., за да могат големите превозвачи да им откраднат осигуровките, които са платили към тях”, каза още той.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.03 2016 в 21:39

слободия за копърка таксиджия

билет 1,60 лева !!!

ЛОБИРАНЕ

ИЗБОРИ

тъпака волен е по-добър от тези наглеци

25.03 2016 в 20:18

Uber, срещу когото такситата протестираха, не е ли точно това?

Чисто технически не.
1. Няма ЮЛ отговарящо на бг законодателството
2. Няма лиценз на преводач
3. Не издават никакъв документ

В началото дори наблягаха на това, че те не извършват транспортни услуги, а "споделено" пътуване, чиято цел е оптимизация на разходите на физически лица с една крайна цел на придвижване. И отказваха регистрация и лицензи.
Това съвсем не значи, че качеството на придвижване с тях беше много ниско, напротив, в някои случаи превъзхождаше повечето таксиметрови фирми.

25.03 2016 в 18:13

ОК, приемам. Сега малките ще могат да работят за по-голям превозвач, но за собствена сметка. Uber, срещу когото такситата протестираха, не е ли точно това? И ако сега (надявам се!) заработи отново... к'во правим, господа копърки? :)

25.03 2016 в 16:00

Супер - увеличиха им разходите на таксиджииите, назлобиха ги и пуснаха свободно копърките да пържат народа. Гаврата продължава Гоце и Буда се разбраха... ако изобщо е било нужно да се разбират за нещо.

25.03 2016 в 15:55

Нищо не разбрах от статията.Благодаря ви.

25.03 2016 в 15:39

Добре, няма ли един редактор в този сайт?! Как може във всяка новина да има провписни и пунктуационни грешки? Каква е тази журналистика без основно обарзование?

25.03 2016 в 15:28

Жалки гробери, които ще погубят всичко норамално и ненормално в държавата. Гласувайте още за тази помия.

25.03 2016 в 15:09

За съжаление от яловата статия съвсем не става ясно за незапознат какво всъщност стои на масата и от едната страна, и от другата.
Нито разбрах защо се налага такава забрана, нито защо се налага отмяната ѝ.
За патентният данък също не става ясно, защото това до много голяма степен зависи и от реалното състояние в този бранш, а в статията то нито е описано, нито е дадено на която и да е от страните в спора да изкажат позицията си.
Нито се разбира в чий интерес е забраната или отмяната ѝ. Кое е в полза на няколкото големи компании, монополизирали таксиметровият превоз, нито кое е в полза на обикновените таксиджии, които са част от този народ и имат своето право да работят и да изкарват прехраната си.
Кога ще доживея да видя български журналистически материал, от който наистина да се разбере ситуацията кристално ясно, така както работят всички западни медии?

25.03 2016 в 14:41

Е явно така ще се развиват нещата-който го сърби мазола,спрята един блокаж на възлово кръстовище и хоп....