'Докато по един човек се вози в автомобил' или как България реши да съди ЕК (стенограма)

Последна промяна на 12 януари 2018 в 11:07 8956 4

Снимка Bulgaria ON AIR

България ще подкрепи Полша в делото ѝ срещу Европейската комисия, с което се определят нивата на вредни емисии в атмосферата.

На последното заседание на правителството в сряда министрите одобриха Българската позиция, която е за отмяна на решението на ЕК, което е от август 2017 г.

Основният аргумент на правителството е, че с решението на ЕК се засяга основно работата на топлоелекрическите централи "Марица" край Стара Загора, които осигуряват 40% от електроенергията в страната. Според екоминистъра Нено Димов, ако централите намалят производството си, много хора биха минали на отопление чрез твърдо гориво, което пък би повишило нивата на вредни емисии в атмосферата. 

Димов също така обяснява, че В същото време прилагането на решението на ЕК "налага инвестиране на значителни финансови средства за постигане на изискванията от операторите на въглищните централи в България", става ясно от стенограмата от последното заседание на Министерския съвет. Екоминистърът обяснява също, че евентуално затваряне на централите ще доведе до поскъпване цената на тока. 

Друг от мотивите, с което се иска отмяна на решението на ЕК, е един често прилаган и от самото правителство трик - внасяне на решение без за това да бъде проведено обсъждане и без взимане предвид мненията и позициите на засегнатите в процеса на взимане на решение. Така например заради липсата на обществено обсъждане съдът веднъж отмени наредбата, с която бяха въведени нови цени на винетките и така принуди правителството да отмени решението си и да проведе обществено обсъждане

Нено Димов обяснява, че страната ни е единствената, която надвишава емисиите от серни окиси. В тази връзка премиерът Борисов прави коментар, че тези емисии могат да спаднат, ако в София бъде прекратена практиката по един човек в автомобил: 

Ние нали затова предприехме и санирането, за да може да се намали необходимостта от енергия за отопление зимата и за климатизация лятно време. Но истината е, че докато по един човек се вози в автомобил в София, при положение, че има чисто нови трамваи, чисто нови автобуси, чисто нови тролеи, два лъча на метрото, живот и здраве след година ще пуснем и третия лъч…

Енергийният министър Теменужка Петкова пък обяснява, че правителството е поело в Стара Загора ангажимент да "отстояваме до последно всички възможности да получим дерогация и включително и възможността да обжалваме решението на Европейската комисия". 

Ето и пълния текст на стенограмата:

Точка 15

Доклад за одобряване позицията на Република България за встъпване по дело Т-699/17, Република Полша срещу Комисията, пред Общия съд на Европейския съюз.

БОЙКО БОРИСОВ: Димов!

Страница на статията : 010203
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

7505

3

Новак

12.01 2018 в 11:49

А ми те се возят един човек (грубо казано) с 3-4 автомобила.
Когато дадат личен пример и другите може да ги последват. Дотогава да си разтяга локумите банкянския терикат.

1000

2

Petio Petkov

12.01 2018 в 11:41

В Букурещ, при по-дълги линии и малко по-голяма средна заплата, билет за градска линия (тролейбус, автобус и трамвай) е 1,3 леи (50 стотинки), а за крайградска - 1,5 леи (60 стотинки). Две пътувания с метрото са 5 леи (2,12 лева), колкото и общ билет - метро+градски транспорт за 60 минути. Седмичен абонамент (без метро) - всички линии - 17 леи (7,20 лв), 15-дневен - 25 леи (10.58 лв). Пенсионерите от Букурещ не плащат нищо, както и инвалидите. Учениците, студентите и пенсионерите от провинцията плащат символични цени. RATB - столичен транспорт Букурещ, обаче е общинска фирма (11 000 служители). В София "вършеят" частни фирми, загрижени не за гражданите, а за печалбите си.

5021

1

поп Дръвчо

12.01 2018 в 11:38

Серните оксиди ще спаднат ако се намалят автомобилите в София?

Я сега да познаем - Боко ли измисли нова химия, или Лукойл ?