Рекламата във Фейсбук по-ефективна от телевизионната

Последна промяна на 24 април 2013 в 16:40 7182 2

Фейсбук отбеляза рекорден ръст по възвръщаемост на вложените в реклама пари.
Фейсбук отбеляза рекорден ръст по възвръщаемост на вложените в реклама пари.

Рекламните приходи от социалните мрежи в световен мащаб ще нараснат от спечелените 4,70 млрд. долара през 2012 г. до 11 млрд. долара през 2017 г., според новите прогнози на анализаторската компания BIA/Kelsey. Анализаторите отдават този ръст както на разпространението на местни марки, така и на развитието на малкия и среден бизнес.

Тази тендинция се забелязва ясно и у нас, където Facebook се е превърнал в основeн рекламен канал за малките и средни предприятия. Това сочат данните на най-успешната агенция за Facebook маркетинг в България BeShared.

”Facebook все повече ще измества традиционните рекламни канали като телевизията, вестниците и билбордовете. Нарастването на популярността на социалната мрежа даде невероятната възможност на малките предприятия да развиват своя бизнес чрез достъпна реклама. Повечето собственици на малки и средни компании вече осъзнават стойността на услугите на Facebook, който бързо се превърна в основен рекламен канал на тяхната марка”, казва Борислав Айтов, изпълнителен директор на BeShared.

Причините за разрастването на пазара са няколко. Първо рекламата във Facebook през 2012 г. е отбелязала 22% ръст на възвращаемост на инвестициите, показва скорошно изследване на най-големия в света технологичен уебсайт Mashable.

Другото обяснение е в ефективната и рентабилна целева реклама, която социалната мрежа осигурява. „Facebook е единственият рекламен канал, който позволява точно таргетиране на вида на аудиторията, до която искате да достигнете. Това е изключително ценно за малкия бизнес, който все повече търси услугите ни”, казва Айтов.

Според него търсенето на Facebook маркетинг в следващите 4 години ще се увеличи с поне 80%, следвайки световните тенденции в тази област. „Собствениците на малък и среден бизнес в България се обръщат към нас, тъй като кампаниите в социалната мрежа са лесно измерими и дават бързи резултати. На малък пазар като нашия бързината е основно конкурентно предимство. Освен това рекламните кампании във Facebook позволяват лесна комуникация с публиката”, коментира още той.

За BeShared

BeShared е първата по рода си и най-голямата в България компания за Facebook маркетинг. Управлява фен страници с над 4,5 млн. фенове. Компанията е съсредоточена върху механизмите на рекламните разработки в социалната мрежа и предлага пълно обслужване и популяризиране на брандове във Facebook.

Повече информация ТУК

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

27.04 2013 в 00:44

По ефективна е рекламата според мен защото масово хората които гледат ТВ са по пасивните в живота и по не развиващите се към тях приспадат бабите дядовците и по старите ни майки и бащи... като цяло масово хората вече се онлайн в интернет от колкото да гледат ТВ. преди ТВ-то измести радиото като приоритет и място за обиване на време та дори начин на живот.. а сега Интернета измества и радиото и ТВ-то ;)

24.04 2013 в 21:35

Adblock Plus и грозните банери ги няма :)