Забрана на абортите, санкциониране на реклама, според която Дядо Мраз не съществува, разрешаване да се рекламира бира по време на спортни събития са само част от интересните изменения в Закона за рекламата в Русия, пише в блога си проф. Нели Огнянова.
Законът за рекламата в Русия не е променян от 20 години, но през 2013 г. и 2014 г. има нови изменения, които се очаква да влязат в сила днес. Дали това ще стане обаче все още не е ясно, тъй като въпросните промени предизвикаха оспорвани дебати.
Сред изменения, които се предвиждат са:
Путин е подписал закон, който забранява рекламата на абортите, както и рекламни акции, включващи дистрибуция на мостри на лекарствени продукти, съдържащи наркотични и психотропни вещества. Затягат се изискванията и за рекламирането на традиционната медицина. Също така Путин настоява да се наложат и определени ограничения върху фармацевтичните компании и техните представители, пише ntv.ru.
В Закона за рекламата в Русия в Член 6, ал.1 от Общите положения пише: "С цел защита на непълнолетните от злоупотреба с тяхното доверие и недостатъчния им опит в рекламата не се допуска дискредитиране на родителите и възпитателите, подкопаване на доверието към тях у непълнолетните." Именно подкопаването на авторитета на родителите, които твърдят, че дядо Мраз съществува, е причината медиите да обсъждат санкционирането на реклама, на която пише: "Няма Дядо Мраз, но ги има нашите отстъпки!"
Има и други интересни промени в Закона за рекламата, които предизвикаха обществен протест, пише ria.ru. Една от тези промени позволява рекламата на бира по стадионите, спортните зали, както и в спортните предавания, като най-вероятно приемането на това изменение се дължи на факта, че Русия ще е домакин за Световната купа през 2018 г. Предвижда се забраната за рекламиране на бира да се върне от 1 януари 2019 г.
Друга промяна е свързана със забраната на рекламите за платените телевизии. Според авторите на този закон, така ще се изравнят условията на работа в платените и "свободни" канали.
Европейската федерация на журналистите настоява измененията да не влизат в сила, тъй като ако това се случи последствията ще са тежки. Първо, ако се забранят рекламите на всички платени телевизионни канали, то последствията ще са трагични. От една страна, защото парите от реклама са основните доходи на телевизиите, от друга, няма да са конкурентоспособни с национални телевизионни канали и от трета страна, това ще доведе до хиляди съкращения на журналисти. Смята се, че 54 руски телевизионни канали ще са изправени пред опасност от затваряне заради измененията, пише europeanjournalists.org.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
02.01 2015 в 19:52
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
02.01 2015 в 14:46
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.01 2015 в 23:27
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.01 2015 в 18:27
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.01 2015 в 18:17
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.01 2015 в 17:45
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.01 2015 в 17:32
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.01 2015 в 17:05
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.01 2015 в 15:19
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.01 2015 в 15:16
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си