Началото на Ковид-19 пандемията през март 2020 г. неимоверно разтресе икономическия сектор не само в България, но и в целия свят. След като вече няколко пъти се наложи голяма част от физическите предприятия да затворят вратите си за неопределен период, за да запазят дейността си, собствениците на тези бизнеси започнаха да продават своите стоки и услуги онлайн.
Само през изминалата 2020 г. е отбелязан ръст от 45% в електронната търговия и тази тенденция все още продължава. Също така голяма част от потребителите предпочитат удобството на онлайн пазаруването и го използват активно всяка седмица. Очаква се този тип поведение да се запази у тях дълго след като приключи пандемията, затова вече всеки онлайн бизнес има нужда от изработка на сайт и качествена SEO оптимизация, за да поддържа високото ниво на продажбите си.
Някои от многото предимствата на корпоративните сайтове и онлайн магазини са, че те са постоянно достъпни за потребителите, което им дава възможност да направят поръчка без да се съобразяват с работното време на физическия магазин или офис. Също така цените за поддръжка и оптимизация на сайт, често са по-ниски от тези за наем на обект и персонал, който да складира и подрежда стоките. Най-голямото преимущество на онлайн магазините обаче, е че потребителите нямат необходимост от транспорт до обекта и обратно, което спестява време, а също отпада и чакането на опашки пред касите.
Статистиката за България сочи, че днес всеки човек средно прекарва около 6 ч. и 43 мин. онлайн, което на годишна база, излиза повече от 100 дни. За разлика обаче, средното прекарано време в търговските обекти като молове и вериги магазини, продължава да не надвишава 1 ч. и 27 мин. на човек в периодите, през които те са отворени. Това прави дигиталното пространство много по-печеливша среда за голяма част от бизнесите.
Световните гиганти като Netflix, Amazon, Microsoft и Nvidia също отбелязват по-висок ръст в продажбите си през последните 2 години, като през периодите на локдаун той достига до повече от 45%.
През последната година всеки ден биват стартирани приблизително 576 000 нови уебсайта, като 65% от тях са онлайн магазини. Това прави над 270 млн. нови сайтове за цялата година. Най-предпочитаната платформа за изработка на онлайн магазин е WooCommerce, на която са направени 70,9% от тях. Веднага след нея се подреждат платформите OpenCart (19,4%), PrestaShop (7,3%), Joomla/Virtuemart (1,3%), osCommerce (0,7%), както и Magento с 0,4%.
С нарастването на онлайн бизнесите се повишава и конкуренцията в интернет. Това се случва, защото при търсене по определени ключови думи в търсачки като Google, показаните резултати на първа страница са само най-добре оптимизираните сайтове. Имайки предвид, че повечето потребители намират търсената от тях информация още на първа страница от резултатите, дигиталната услуга SEO оптимизация става задължителна за бизнесите, които искат да продават онлайн.
За последната година, в България най-продаваните стоки онлайн са в следните сектори: мода, спорт, доставка на храна, домашни потреби, електроника и медия, козметика за красота и лична хигиена.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир