Ексклузивно БСП реши: Нинова беше дотук, няма право да се кандидатира за лидер

Започва отброяването до най-дългоочакваното културно събитие в София - A to JazZ

За 13-та година фестивалът ще преобрази Южен парк 2 в споделена, творческа и екосъобразна културна градска сцена с най-колоритната си музикална селекция досега

OFFNews 27 юни 2024 в 15:45 5297 1

Фестивалът A to JazZ

Снимка A to JazZ

Фестивалът A to JazZ

Броени дни делят меломаните от най-посещаваното градско събитие за годината - фестивалът A to JazZ изпълва столицата с музика от 4 до 7 юли. Вдъхновение на тазгодишното издание е приносът на мащабните културни събития за развитието на града и взаимовръзката “фестивали и градове”, която показва на практика как емблематичният Южен парк 2 всяка година се превръща в най-живото и предпочитано културно пространство в столицата.

Точно там тринадесетото издание на фестивала очаква най-многобройния си лайнъп от изпълнители от цял свят, подкрепя местните приложни артисти и занаятчии с най-големия арт-базар досега. Фестивалът разширява ангажимента си за устойчивост с нови и по-добри модели за управление на отпадъците, намаляване на въглеродния отпечатък и свеждане до възможния минимум на употребата на еднократна пластмаса по време на събитието.

Под мотото “ангажирани с устойчивостта” всяка година фестивалът развива нови и по-мащабни процеси за опазване на околната среда и провеждане на събитието с минимален отпечатък и максимално отговорно отношение към града и природата. Организаторите надграждат вече установените навици на публиката за разделно изхвърляне на отпадъците, употреба на многократни фестивални чаши и използване на чисти форми на придвижване до събитието — транспортът на артистите е изцяло електрифициран, а посетителите са стимулирани да дойдат пеша, с обществен транспорт или с колело, за което има изграден специален велопаркинг.

За да има минимален негативен отпечатък върху природата, фестивалът изисква използването на екологични опаковки от партньорите от фестивалната зона с храни и напитки, както и специална система за депозиране на пластмасови бутилки и метални кенчета. От тази година A to JazZ въвежда и измерване на своя екологичен отпечатък и през следващите три години ще следва подробен план за поетапно въвеждане на най-добрите практики за устойчивост на фестивалите в Европа. Темата е широко застъпена и в паралелната конферентна програма към фестивала Music Talks, в която ще споделят своите добри практики мениджъри по устойчиво развитие на някои от най-големите фестивали като Coachella, Primavera Sound, Glastonbury, O.Z.O.R.A и други.

И тази година A to JazZ има силен образователен приоритет и освен сцена за световна музика събитието цели да служи като платформа за подкрепа и популяризиране на местни занаятчии и творци сред хилядите посетители на фестивала. Тазгодишният арт базар ще представи най-многобройната селекция от български хендмейд производители досега, както и новата идентичност на официалния мърч на фестивала. Всички посетители ще могат да научат повече за устойчивия начин на живот и екологичните материали, да закупят ръчно изработено изделие, подкрепяйки развитието на местни брандове, както и да обновят фестивалната си визия за предстоящата наситена музикална програма.

“При A to JazZ фокусът винаги е бил музиката и сцената. Всичко останало е съпътстващо и уникално допълнение към това преживяване, което се разви през годините и направи емблематичната паркова локация още по-любима за гражданите и гостите на града ни. Така заедно с всички участници, партньори и Столична община с годините разширяваме нашата публика и я правим по-отговорна и свързана с градската среда, идентичност и култура.” споделя Петър Димитров, основател на A to JazZ.

Програмата на фестивала тази година включва над 30 изпълнители, сред които величия като Chico Freeman и Антонио Фарао в проекта Mccoy Tyner Legends, Cyrille Aimée, Knower, Kinga Glyk, Austrian Syndicate, шоукейс таланти от целия свят и български артисти с най-новите им джаз албуми. С уникалната публика и атмосфера, които събитието привлича в парка, както и с международната си комуникационна кампания, фестивалът ще продължава да подпомага развитието на културния и туристически имидж на София, износа на български творчески продукти и културния живот на града.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    1000

    1

    Niksun

    28.06 2024 в 06:43

    Преобразява, като съсипва парка и тормози живущите наоколо! Не съм против такива културни мероприятия, но на Съмър феста не му е там мястото! Шумът е силен и продължава много след 23.00 часа и не знам виждали ли сте сутрин рано какво е в парка - кочина и мръсотия навсякъде!
     
    X

    Цветан Цветанов за Брендо, Алексей Петров и Бойко Борисов