Всички училища с Wi-Fi мрежа до 1 година

OFFNews Последна промяна на 01 юни 2018 в 16:40 2746 0

До една година във всички училища ще има Wi-Fi мрежи с покритие в над 80% от класните стаи, обеща министърът на образованието Красимир Вълчев по време на кръглата маса "Образование 4.0", посветена на дигитализацията на образованието в България, която се проведе в столицата.

В нея се включиха още кметът на София Йорданка Фандъкова, еврокомисарят по цифрова икономика Мария Габриел, главният технически директор и член на Управителния съвет на съорганизатора на събитието - VIVACOM - Радослав Златков. Директори и IT специалисти представиха въведени успешно практики у нас и в чужбина. Сред тях бяха директорът на 119-о училище и бивш зам.-министър на образованието Диян Стаматов, директорката на 18 СУ "Уилям Гладстон" Величка Стойчева, заместник-директорът по внедряване на технологиите в 51-о училище "Елисавета Багряна" Ива Асенова, основателят на "СофтУни" Светлин Наков, основателят и управител на дигиталната платформа Уча.се Дарин Маджаров и др.

Не знаем какви професии ще има след половин век, но трябва да има надграждане, а не отричане - съчетаване на традиционното с новото, подчерта в словото си министър Вълчев. Човекът трябва да остане в центъра на образованието, а не технологията, трябва да свържем човека с технологиите и да изградим образование, което не убива, а развива социалните компетентности, допълни той.

Мнение в същата посока изрази и кметът Фандъкова. Образованието не бива да се дели на дигитално и недигитално, а на качествено и некачествено. А качество - подчерта тя - означава и използването на дигиталните умения.

367 паралелки в 36 софийски училища обучават ученици в IT профил, каза Фандъкова, която също бе министър на образованието, а настоящият - Вълчев, увери, че обучението по информационни технологии в цялата страна ще обхваща все повече училища и ученици.

МОН въвежда предмета "Компютърно моделиране“ от трети клас, финансира дейности в областта на програмирането от първи до седми клас, ще увеличи броя на паралелките по информатика в гимназиален етап, ще се разширява и програмата за обучение на гимназисти извън паралелките по информатика за придобиване на професионална квалификация “Приложен програмист”, каза още министърът. Той изрази увереност, че през следващите години в програмата ще бъдат включени 3000-4000 деца.

Част от дигитализацията е и оборудването на кабинетите с мултимедийни дъски и проектори - в момента такива има в 13 хил. стаи, и предстои броят им да се увеличи. Ще подпомагаме училищата да поддържат електронни дневници и електронни платформи, посочи още Вълчев.

Предстои и обучение на учителите, което да им помогне да преподават свободно с помощта на технологиите и сами да създават електронно съдържание.

"За нас образованието е кауза, за която се работи от години. Готови сме да партнираме с организации и институции, за да подпомогнем развитието на нашето общество и най-вече на децата", подчерта Радослав Златков. Във VIVACOM са убедени, че развитието на дигиталните форми на обучение повишава дигиталната грамотност и води до по-добра реализация. Затова намерението им е "Образование 4.0" да е началото на дългосрочен проект, който да помогне за навлизането на новите технологии в обучението и създаването на първите дигитални паралелки.

Форумът се проведе в три различни панела, представящи конкретни успешни практики от българското училище, образователната система и бизнес инициативи, които подпомагат навлизането на новите технологии в класната стая. Бяха представени успешни решения като „Smart school“ на VIVACOM. Платформата включва ползването на облачни услуги при защитена интернет среда, в която се дава достъп на учениците само до определено съдържание, необходимо за учебния процес.

Участниците в кръглата маса се обединиха около заключението, че дигиталното образование обхваща или включва поне един или няколко от следните елементи или комбинация от тях: технологии в класната стая; електронни учебници; анализ на обучението с помощта на ИКТ; междудисциплинарно преподаване и обучение с помощта на облачно съдържание; геймификация; дистанционно обучение с присъствени срещи или изцяло дистанционно обучение; онлайн обучение и използване на отворени образователни ресурси.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови