Учителите не желаят да се превръщат в събирачи на джиесеми

OFFNews 19 септември 2025 в 19:23 3252 5
Ученици

Българските учители не желаят да се превръщат в пазачи на мобилните телефони на учениците, обяви председателят на Синдикат "Образование" в КТ "Подкрепа" Юлиан Петров пред бТВ. Така той коментира законовата промяна, с която се очаква да бъде разширена забраната за използване на телефони не само в класните стаи, но и в коридорите и общите части на училищата.

По думите на Петров, макар МОН да планира ясни правила, в момента всяко училище само изработва свой ред, което води до хаос и неравномерно прилагане на ограниченията.

„Сега около 35% от училищата имат някакъв режим за телефоните. Учителите не могат да бъдат ангажирани да събират и пазят устройствата – това не е тяхно задължение“, каза синдикалистът.

Той подчерта, че мобилните устройства се използват предимно за лични цели, а не за учене, и посочи нуждата от ясна национална стратегия, която да спаси учениците от зависимостта към джиесемите, без да натоварва допълнително преподавателите.

„Нека министерството да води кампания и да предложи единен модел, а не всяко училище да измисля свои правила“, настоя Петров.

Синдикатът апелира към родителите да поемат своята отговорност, като възпитават децата си в уважение към училищния правилник.

„Дисциплината се учи в семейството. Ако вкъщи се говори с неуважение към учители и институции, детето ще пренесе това поведение в училище“, каза Петров.

Той напомни, че училищният правилник често остава само на хартия, като реалното му спазване е под 50%.

Според него, макар заплатите на учителите да са се повишили през последните години, натоварването остава голямо – от административни изисквания, агресия в класните стаи и трудна комуникация с родители.

„Това е по-скоро клише – да се говори за високи заплати. Младите учители често не издържат на напрежението и напускат системата, въпреки порива на сърцето, с който са влезли“, коментира Петров.

Профсъюзът подкрепя и идеята за въвеждане на предмет, свързан с добродетели и ценностно възпитание. Според Петров над 80% от учителите са „за“.

„Не говорим за религиозно обучение, а за традиционни човешки добродетели, които се предават през поколенията. Възпитанието е толкова важно, колкото и знанията“, обясни той.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    20434

    5

    случайно прочетох

    20.09 2025 в 13:11

    "По думите на Петров, макар МОН да планира ясни правила, в момента всяко училище само изработва свой ред, което води до хаос и неравномерно прилагане на ограниченията."

    На тоя хаосът му е в главата!
    "Председател на Синдикат Образование към КТ „Подкрепа“

    Д-р Петров е роден на 29 ноември 1965 г. Завършил е НУМТИ „Добрин Петков” – Пловдив. Магистър по музика и естетика. Завършил АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев" гр.Пловдив. Магистър по информатика и информационни технологии. Завършил ПУ "Паисий Хилендарски“. Доктор по педагогически науки: „Теория и управление на образованието“ - ПУ "Паисий Хилендарски“. I ПКС – СУ „Св. Климент Охридски“."

    Още не знае какъв иска да стане, като порастне!

    2970

    4

    Джендо Джедев

    20.09 2025 в 11:23

    Учителите не могат да бъдат ангажирани да събират и пазят устройствата – това не е тяхно задължение“, каза синдикалистът.

    То пък какво ли е задължение на учителите? Да си оолучават заплатите?

    6764

    3

    GB

    20.09 2025 в 09:48

    Говорих с доста учители от различни училища в различни населени места.
    Масово училищата им са изказали отрицателно мнение за въвеждане на религия и добродетели. Масово!

    Според Петров над 80% от учителите са „за“.

    „Не говорим за религиозно обучение, а за традиционни човешки добродетели, които се предават през поколенията. Възпитанието е толкова важно, колкото и знанията“, обясни той."

    Възпитанието на традиционни човешки добродетели зависи не от религии, а от семейната среда, особено в първите години, подкрепена от детската градина и, после, от училището.



    47

    2

    Октим

    20.09 2025 в 07:46

    Ама разбира се! Как може Ганьо да си развали рахата ("чисто българска" дума)? Нали трябва да протегне ръка, да вземе телефона, да отключи шкафчето, да го постави вътре и после пак да заключи... А с тези действия го грози заплахата да отслабне с 2 грама - най-големия "грях" за него! Да не говорим вече за "мисловната дейност" около тези движения, която винаги е най-трудната ...

    16112

    1

    Човека

    20.09 2025 в 07:11

    Какъв друг модел може да има освен персонални заключващи се шкафове , в които всеки ученик оставя телефона като пристигне и си го взема когато си тръгва. Учителите само да регистрират нарушенията. За тези, които се тарикатят, да има степени наказания.
     
    X

    ДА ПОГОВОРИМ ЗА ПАРИ: Новият Бюджет 2026: Първият в евро! Данъците и пенсиите