Тръгвате на път? 3 до 5 лева такса за втори багаж в автобуса

OFFNews 23 юни 2023 в 11:35 1221 0

Ако ви предстои пътуване с автобус, проверете дали няма да се наложи да платите за втория багаж.

Снимка pexels.com

Ако ви предстои пътуване с автобус, проверете дали няма да се наложи да платите за втория багаж.

Тръгвате на почивка и сте планирали пътуване с автобус. Преди да купите билетите, проверете дали няма да ви се наложи да платите допълнително, за да качите втори куфар или чанта в багажното отделение, съветва основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова пред "Фокус". Информирайте се за броя, размера и тежестта на чантите, които ще можете да пренесете без заплащане, допълва тя.

Проверка на платформата е показала, че обикновено се дава възможност за един безплатен багаж в багажното отделение, който тежи до 30 кг., като различните фирми поставят различни ограничения по отношение на размерите на чантата. Допуска се безплатно и ръчен багаж, който потребителят носи със себе си в купето. 

„Има и компании, които не посочват никакви ограничения. Тогава би следвало и да не поставят такива на потребителите", отбеляза Руменова.

През този сезон заплащането за допълнителен багаж при различните компании варира между 3 и 5 лв. на брой. Размери често не се посочват, а там, където са фиксирани, обикновено пише, че не трябва да надвишават тези на безплатния багаж. Таксуването става на каса на превозвача.

Превозвачите не носят отговорност за багажа, който остава у пътника, а не е сложен в багажното отделение.

Добре е да се знае, че при произшествие компанията би следвало да поеме отговорност и да дължи обезщетение на потребителите за повредени или загубени багажи. То се полага както за куфарите в багажното отделение, така и в купето. Размерът му не може да е по-малък от 1200 евро за единица багаж при пътуване над 250 км.

При чекирането на багажа задължително се издава багажна разписка. Трябва да я пазим, защото срещу нея ще получим обратно багажа си и ще имаме всички останали права по отношение на застраховката на куфарите ни.

„Направи ни впечатление, че се прилага нелоялна търговска практика – опит за препятстване правото на потребителя да предяви рекламация при проблеми с багажа. Посочва се, че потребителят може да сигнализира само писмено. Законът за защита на потребителите обаче казва, че рекламацията се предявява устно или писмено. Така че това ограничаване на правото може да се счете и като опит за препятстване на реализирането му“, каза основателят на „Ние, потребителите“.

За по-бързото съобщаване и вземане на мерки за решаването на възникнал казус е важно потребителят да може да съобщи и устно, по телефона, а впоследствие вече да оформи и писмена жалба. А не да се разчита и на това, че когато му се каже, че трябва да пише и то когато е на път, той ще махне с ръка и ще се откаже.

В края на разговора Габриела Руменова припомни, че при разминавания в оферираното и предоставеното на място и категорията на обектите хората трябва да се обръщат към Министерство на туризма и КЗП, при проблеми с хигиената или висок шум – към РЗИ, а относно качеството на храната – към Българска агенция по безопасност на храните.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Ивайло Мирчев: Пеевски владее всички институции без президентството и Военно разузнаванe