Откритият конкурс за изграждане на интегрирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в градския транспорт на София стартира през юли 2017 г. За този период процедурата беше спирана три пъти и проверявана от контролните органи.
През март тази година започна оценяването на получените оферти от 10 участника. В комисията по оценка са включени представители на всички политически групи в Столичния общински съвет, включително и общинският съветник от БСП г-жа Милка Христова, която е подписала протокола за определяне на изпълнител, без никакви възражения.
Това съобщиха от Центъра за градска мобилност, след като депутатът от БСП Георги Свиленски обяви, че "реалната стойност на такава система, според експерти, е 35 млн.лв., заедно с поддържане за 8 години Откъде идва разликата до 83 млн.лв. и за какво ще се използват? Отговор трябва да даде кметът на София, защото с тези пари могат да се изградят десетки детски градини.
За изграждането на системата за електронно таксуване, което включва закупуването и монтажа на всички типове устройства, е заложена прогнозна стойност до 40 млн. лв. Тоест, оценката за стойността на изграждане на системата във всички превозни средства на градския транспорт, на всички бариери на метрото и пунктове за продажба на превозни документи, съвпада напълно с оценката на депутатите от БСП – до 40 млн. лв. Заложената поддръжка на системата за срок от 10 години е до 38 млн. лв.
Разпространяваните в последните дни твърдения, че 60 млн. лв. е стойността само на видеонаблюдението за обществения транспорт, са лъжа. Прогнозната стойност за видеонаблюдението за целия обществен транспорт и всички пунктове за продажба на превозни документи в конкурса, е 5,8 млн. лв.
Комисията по оценка на получените оферти е класирала на първо място участникът, който е предложил най-ниска цена - 73 248 150 лв. от консорциума „Си Ен Ес- София Тикетинг Систем“. В цената влиза освен изграждането на цялата система и поддръжката й за срок от 10 години.
За сравнение, системата за таксуване на Будапеща е с обща договорна стойност от 91 милиона евро или приблизително 182 млн. лв. Тази сума е само за 5 години, две от които са за изграждане, а 3 за поддръжка. Будапеща и София са градове със сходен брой население. В електронната тикет-система на Виена, изградена през 2010 г., са инвестирани 234 млн. евро или 468 млн. лв.
Целта на системата за електронно таксуване е да се въведе единен електронен превозен документ за всички видове транспорт на територията на Столична община, което ще даде възможност за заплащане на пътуването според изминато разстояние или време.
Изграждането на системата включва въвеждане в експлоатация на над 15 000 устройства, пълно оборудване на 1 350 превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции, над 80 търговски обекта, интеграция на съществуващите системи и обучението на 3 000 служители на ЦГМ и транспортните оператори. От изпълнителя се изисква да създаде и нови възможности за закупуване на превозни документи и зареждане на карти, което да улесни максимално пътниците. Със системата ще бъде изградено и видеонаблюдение във всички превозни средства и пунктове за продажба, което ще даде повече сигурност на пътниците и водачите. Срокът за изграждане и пускане на електронната система за таксуване е 24 месеца.
На 30 юли в Комисията за защита на конкуренцията е постъпила жалба от класирания на второ място консорциум „Софер“.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург