Системната липса на средства - основен проблем в железниците

OFFNews 05 август 2024 в 09:55 885 1

гара

Снимка БГНЕС

ЖХ гара

Липсата на инвестиции в поддръжката и ремонта на жп линиите е основната причина за проблемите в железниците. Това заяви по БНТ председателят на синдиката на железничарите Петър Бунев.

Министърът на транспорта поиска оставки в НКЖИ заради занижения контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата. По думите на Бунев изразът "занижен контрол" се ползва публично в моментите, в които трябва да се намери виновник.

Проблеми с влаковете, закъсняват и по 250 минути, като/ако тръгнат

"Когато на 20 години трябва да се направи ремонт, той не се прави заради липса на средства. Когато трябва да ти дадат 400 млн. за поддръжка, но ти дадат 100, естествено, че ще не се правят ремонти, че се просрочват, намаляват се скорости, кърпим и се стига до това положение".

Над 1300 са свободните работни места в железниците - с 1200-1500 лв. заплата трудно биха дошли специалисти, посочва още Бунев.

"Доста експерименти се направиха с ръководствата на БДЖ и НКЖИ. Изпълнителният директор трябва да е човек, който познава системата."

Бързият влак до Бургас закъсня с 6 часа, движил се и назад

По думите му частните превозвачи са били най-много против приватизацията на БДЖ.

"БДЖ на два пъти се вади за приватизация и двата пъти не беше успешна. Не се яви желаещ да ги купи, защото се видя, че имаме 20 частни превозвачи и на тях ще им излезе по-евтино да си купят вагони и локомотиви, но БДЖ трябва да работи, защото без него те също нямаше да могат да работят", казва синдикалистът.

Бунев се съмнява пътническите превози да минат през приватизация. "Това е една субсидирана услуга за обществото, която никога не е на печалба. Държавата е задължена да осигури транспорт на своите граждани", казва той.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите