Общинските съветници от Синя България и "Да, България" внесоха контрапредложение на идеята на "Спаси София" за вдигане на цените в зоните за паркиране в София и създаването на Червена зона в идеалния център на столицата.
Те предлагат да се даде възможност на частни инвеститори да изградят необходимите паркинги, което ще реши трайно проблемите с паркирането в София, без да натоварва финансово допълнително софиянци и общината.
"Увеличението на цената за паркиране, предложено от група общински съветници, няма потенциал да облекчи паркирането и недостига на паркоместа в София. Предположението, че вдигането на цената за паркиране има потенциал да ограничи ползването на услугата, няма обективна и надеждна обосновка и затова няма как да бъде прието като ефективно", заявяват от Синя България и "Да, България".
В доклад до председателя на Столичния общински съвет (СОС) Цветомир Петров Синя България и "Да, България" предлагат да се създаде работна група от общински съветници за проучване на имоти, които са общинска собственост и са подходящи за изграждане на подземни и надземни паркинги от частни инвеститори със собствен капитал в режим на публично-частно партньорство.
Според общинските съветници това ще е трайно решение за десетилетия напред на проблема с паркирането в столицата. Те се аргументират, че инициативата ще привлече "стотици милиони евро нови инвестиции в София" и ще осигури на Столична община собственост върху модерни съоръжения за паркиране, "без да се налага общината да плати за това нито едно евро от общинския бюджет".
"Това ще гарантира, че няма да има корупция при строителството на тези съоръжения, защото те ще се изграждат от частни инвеститори с частни капитали, а не с публични средства", аргументират се от Синя България и "Да, България".
Според тях предложението на "Спаси София", което ще създаде необходимост от генериране на нови 70 милиона лева годишни приходи за ЦГМ "не е нищо повече от продължаване и задълбочаване на социалистическата практика да се събират все повече пари от гражданите за некачествена услуга и с реален потенциал тези пари да се разходват неефективно и да захранват корупционни схеми".
"Предвидените в предложението нови 70 милиона приход за ЦГМ са предназначени за общински инвестиции в паркинги, автобуси и ремонт на пътна инфраструктура. С оглед на това, че тези средства дори и да бъдат инвестирани изключително разумно и ефективно, няма да разрешат натрупаните проблеми, то е задължително да бъдат привлечени частни инвеститори, които да изградят паркинги и да обслужват линиите на градския транспорт със собствени капитали и на собствен риск", пише още в доклада на двете партии до председателя на СОС.
Ето какво предлага "Спаси София":
Ружа Райчева
Ружа Райчева завършва "Политически мениджмънт и консултиране" в СУ "Св. Климент Охридски". Преди това се е занимавала с класическа музика и театър. Интересува се от вътрешна политика, медии, култура и международни отношения. Присъединява се към екипа на OFFNews през април 2021 г.

























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1953
13
11.06 2025 в 09:00
3205
12
10.06 2025 в 17:59
Разбира се да се строят подземни и платени паркинги!
3537
11
10.06 2025 в 16:01
1953
10
10.06 2025 в 15:17
-60
9
10.06 2025 в 13:13
09.06 2025 в 19:10
Аха и на жувущите паркирането да е по 20лв на месец нали :D
-60
8
10.06 2025 в 13:11
09.06 2025 в 23:26
За колко кочини? Щото само за 1 кола данъка трябва да е минимум толкова! А ако е над 15 годишна нафтова кочина поне 2000лв на година! Затова София е пълна с таралясници и въздуха е супер отровен, щото за 3 -4 кочини плащаш общо 1000лв данък.
12525
7
09.06 2025 в 23:53
това, което имаме като "Да България" в София, много прилича на късното СДС в същия град около 2003 г.
13794
6
09.06 2025 в 23:39
Аз имам предположение къде са парите от събираните досега такси:
1. На едно обществено обсъждане преди години, представител на ЦГМ каза, че 15% от парите се инвестират в инфраструктура. С други думи - 85% са за заплати и главно за кражби.
2. Преди време ЦГМ вдигнаха таксата за паяка и се обосноваха, че реалната цена за репатриране е доста повече и ЦГМ досега са доплащали... wait, what? ... на кого са доплащали и кой определя тази цена? Т.е. паяците са частни и ЦГМ доплаща на частника по такива цени, че всичко да влезе в едни джЕбчета? Но това е само моя спекулация.
3537
5
09.06 2025 в 23:26
15
4
09.06 2025 в 22:25
Кремъл щастлив, че Тръмп не го смята вече за пряка заплаха
София е в топ 5 за евтин туризъм на канадски портал
Манол Глишев: Днешните протестиращи са хора, които не се задоволяват с малко (видео)
Ню Йорк Таймс: Зеленски отслаби надзорниците в държавните компании и създаде условия за корупция
Прогноза за 2026 г.: Путин напада Европа, а Китай - Тайван