Синя България и ''Да, България'' контрират ''Спаси София'': Частни инвеститори да изградят паркинги

Ружа Райчева 09 юни 2025 в 19:02 14218 13
Синя България и ''Да, България'' контрират ''Спаси София'': Частни инвеститори да изградят паркинги

Снимка Архив

Общинските съветници от Синя България и "Да, България" внесоха контрапредложение на идеята на "Спаси София" за вдигане на цените в зоните за паркиране в София и създаването на Червена зона в идеалния център на столицата.

Те предлагат да се даде възможност на частни инвеститори да изградят необходимите паркинги, което ще реши трайно проблемите с паркирането в София, без да натоварва финансово допълнително софиянци и общината.

"Увеличението на цената за паркиране, предложено от група общински съветници, няма потенциал да облекчи паркирането и недостига на паркоместа в София. Предположението, че вдигането на цената за паркиране има потенциал да ограничи ползването на услугата, няма обективна и надеждна обосновка и затова няма как да бъде прието като ефективно", заявяват от Синя България и "Да, България".

В доклад до председателя на Столичния общински съвет (СОС) Цветомир Петров Синя България и "Да, България" предлагат да се създаде работна група от общински съветници за проучване на имоти, които са общинска собственост и са подходящи за изграждане на подземни и надземни паркинги от частни инвеститори със собствен капитал в режим на публично-частно партньорство.

Според общинските съветници това ще е трайно решение за десетилетия напред на проблема с паркирането в столицата. Те се аргументират, че инициативата ще привлече "стотици милиони евро нови инвестиции в София" и ще осигури на Столична община собственост върху модерни съоръжения за паркиране, "без да се налага общината да плати за това нито едно евро от общинския бюджет".

"Това ще гарантира, че няма да има корупция при строителството на тези съоръжения, защото те ще се изграждат от частни инвеститори с частни капитали, а не с публични средства", аргументират се от Синя България и "Да, България".

Според тях предложението на "Спаси София", което ще създаде необходимост от генериране на нови 70 милиона лева годишни приходи за ЦГМ "не е нищо повече от продължаване и задълбочаване на социалистическата практика да се събират все повече пари от гражданите за некачествена услуга и с реален потенциал тези пари да се разходват неефективно и да захранват корупционни схеми".

"Предвидените в предложението нови 70 милиона приход за ЦГМ са предназначени за общински инвестиции в паркинги, автобуси и ремонт на пътна инфраструктура. С оглед на това, че тези средства дори и да бъдат инвестирани изключително разумно и ефективно, няма да разрешат натрупаните проблеми, то е задължително да бъдат привлечени частни инвеститори, които да изградят паркинги и да обслужват линиите на градския транспорт със собствени капитали и на собствен риск", пише още в доклада на двете партии до председателя на СОС.

Ето какво предлага "Спаси София": 

Виж още за:

    Ружа Райчева

    Ружа Райчева завършва "Политически мениджмънт и консултиране" в СУ "Св. Климент Охридски". Преди това се е занимавала с класическа музика и театър. Интересува се от вътрешна политика, медии, култура и международни отношения. Присъединява се към екипа на OFFNews през април 2021 г.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    1953

    13

    craghack

    11.06 2025 в 09:00

    Докато оставяме на самозвани политици, като Борис Бонев и подобни да "решават проблема" ще сме си все в същото състояние. Удобна касичка за крадене и все по-голяма и скъпа синя зона без паркинги. В Лисабон паркирането за живущи е безплатно. В Италия е между 120 и 240 евро на месец в покрити паркинги. Ако тук обадят една цена от 100 лева месечно, за да имам гарантирано паркомясто в закрит паркинг няма да се чудя и за миг. Но политиците не искат това. Те искат вечен проблем, който да им носи все по-големи приходи в личния им джоб.

    3205

    12

    Peshokonya

    10.06 2025 в 17:59

    Да се събират всички глоби за неправилно паркиране! В Румъния е от такава глоба 80% за глобяващото лице и 20% за държавата (общината). От тия 80% държавата си взема данък 13%. Ако колата е паркирана неправилно и не се плати глобата да се конфискува колата и да тя (глобата) да не бъде опрощавана! Тогава поне 70% от колите в София ще "изчезнат".
    Разбира се да се строят подземни и платени паркинги!

    3537

    11

    Деспин Митрев

    10.06 2025 в 16:01

    Чичата, без да се обиждаш, ама ти струваш по-малко от която и да е от колите ми :) Ти не разбираш от данъци, такси и налози разни. Данъкът трябва да е пропорционален на дохода. Днешните извратени и недообразовани тикви това не го разбират. Направили са данъци, които са пропорционални на себестойността(имотите). А малоумници като тебе пък искат данъка да е пропорционален на някакви измишльотини техни си, които дори не могат да се измерват!. Имай предвид, че дори карбураторните ми коли с механично делко и чукче и наковалня, СА ПО-УМНИ ОТ ТЕБ :) Смятат правилно предварение и горивовъздушна смес и не бъркат понятията, така както ти ги бъркаш! Който има кола без гараж, да плаща 3000 годишно на общината, казвам аз! Да ви видя с еднодневките, купени на лизинг и на духинг :)

    1953

    10

    craghack

    10.06 2025 в 15:17

    А защо не? Все пак централните части на града никога не са проектирани с гаражи. Съответно частника получава общинска собственост, изгражда паркинга с негови средства, а общината поема ангажимент да му го пълни наполовина. Останалите места пък решават един проблем, за който не са виновни нито собствениците на жилища в района, нито самата община, но той реално съществува. Ак лишиш собствениците на жилища в центъра от възможността да ползват автомобил, то те се изселват, а сградите остават празни. Центърът се превръща в т.нар. градска пустиня. Нещо от което си патят десетки столици по света. Може да не е 20, може да е 50, но трябва да е достатъчно евтино, за да могат хората да си го позволят. А освободените на улицата места могат да се ползват от децата да играят, хората да се разхождат и т.н. и т.н.

    -60

    9

    4I4ATA

    10.06 2025 в 13:13

    craghack
    09.06 2025 в 19:10

    Аха и на жувущите паркирането да е по 20лв на месец нали :D

    -60

    8

    4I4ATA

    10.06 2025 в 13:11

    Деспин Митрев
    09.06 2025 в 23:26

    За колко кочини? Щото само за 1 кола данъка трябва да е минимум толкова! А ако е над 15 годишна нафтова кочина поне 2000лв на година! Затова София е пълна с таралясници и въздуха е супер отровен, щото за 3 -4 кочини плащаш общо 1000лв данък.

    12525

    7

    Trabajo

    09.06 2025 в 23:53

    интересно е всичко това.
    това, което имаме като "Да България" в София, много прилича на късното СДС в същия град около 2003 г.

    13794

    6

    flatko

    09.06 2025 в 23:39

    jdravun
    Аз имам предположение къде са парите от събираните досега такси:
    1. На едно обществено обсъждане преди години, представител на ЦГМ каза, че 15% от парите се инвестират в инфраструктура. С други думи - 85% са за заплати и главно за кражби.
    2. Преди време ЦГМ вдигнаха таксата за паяка и се обосноваха, че реалната цена за репатриране е доста повече и ЦГМ досега са доплащали... wait, what? ... на кого са доплащали и кой определя тази цена? Т.е. паяците са частни и ЦГМ доплаща на частника по такива цени, че всичко да влезе в едни джЕбчета? Но това е само моя спекулация.

    3537

    5

    Деспин Митрев

    09.06 2025 в 23:26

    Всяка година само от данък МПС, само от мен, взимат над 1000лв! Златни ковчези ли ще си купуват? :) :)

    15

    4

    jdravun

    09.06 2025 в 22:25

    a досега защо плащахме синя зона,къдяса парите , нали за паркинги. а данък за автомобиля защо га плащам ,на общината и отделно винетка. Таксите към общината са ми повече от лизинга за колата.