Велоалеи ще изгради Столична община тази година по булевардите "Дондуков", "Прага", "Овча купел" и ул. "Георги С. Раковски.
Плановете се до 2020 г. в София да има още около 200 км. велоалеи, съобщи за OFFNews зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.
Продължението на велоалеята по цар "Борис III" към Княжево обаче няма да бъде изградена през 2017 г. Освен че чака проект, тя най-вероятно ще наложи и отчуждаване на земи.
В "Програма за развитие на велосипедния транспорт на територията на Столична община от 2016 до 2019 г." е предвидено да се разреши обратно движение на колела по еднопосочни улици, а във вагоните на метрото и превозните средства на градския транспорт да се осигурят места за велосипеди.
Според документа има проектна готовност за велотрасе по пътното платно на бул. "Патриарх Евтимий" и "Скобелев" от бул. "Витоша" до Руски паметник - 1,2 км., но изграждането ще стане след приключване на строителството на метрото при градинката "Св. Георги". Идеята алеята за велосипеди да е в средата на платното не срещна подкрепа от колоездачите у нас.
Предвижда се и увеличаване на "успокоена зона" до 30 км в час за съвместно вело и автомобилно движение с граница по бул. "Христо Ботев", "Сливница", "Васил Левски" и "Патриарх Евтимий". Общата площ на предлаганото разширение е 165,9 ha и заедно с вече одобрената транспортно успокоена зона от 123,3 ha обхваща около 288 ha от централната градска част на София. Мотивите за увеличаване на ограничението до 30 км в час са: обединяване на главните велолъчи в ЦГЧ с възможност за избор на велодвижение без специално устроени велоалеи - за безопасно съвместно вело и автомобилно движение, пише в програмата. Според авторите й така ще се постигне свързаност и непрекъснатост на веломрежата в ЦГЧ, включително и в квартали с по-тесни улици и тротоари.
Наесен трябваше да стартира и системата за безплатни велосипеди в столицата, но колелата под наем с половин час безплатно пътуване, а след него по левче за час, се отглага. Причината е, че се чака решение на ВАС, защото една от фирмите участнички в конкурса за концесията обжалва решението на СОС, информира Зафир Зарков, заместник-председател на постоянната комисия по транспорт и туризъм. При темпото, с което работи съдебната система у нас, надеждите са до края на годината делото да приключи, а през лято 2018 гражданското сдружение София Байкс да е готово със системата на обществените велосипеди.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)