50% от децата в България са попадали на неприлично съдържание в мрежата. Това сочи ново проучване, свързано с безопасността на децата в интернет, осъществено от агенция за пазарни проучвания Арбитраж, по поръчка на Yettel.
Допитването е проведено сред 302 деца на възраст 7-13 г. и техните родители в периода октомври - ноември 2022 г. Според данните 88% от изследваната група деца са всеки ден онлайн чрез различни свои устройства, като 30% не знаят как да създадат силна парола, а 44% дори нямат различни пароли за акаунтите си. Това води до риск от потенциални атаки на профилите на децата, прави ги уязвими и увеличава възможността да станат жертва на онлайн престъпления.
Онлайн тормозът и неподходящото съдържание продължават да бъдат сериозен проблем сред децата в световен мащаб. Половината от респондентите на изследването на Yettel са попадали на неподходящо съдържание в интернет, а основните канали, в които са откривали плашеща или неприлична информация, са YouTube и TikTok. 8% от тях споделят, че са ставали жертва на онлайн тормоз.
Изследването има за цел да покаже тенденциите онлайн поведението на децата и да идентифицира опасностите, пред които те са изправени в дигиталния свят. Темата за онлайн сигурността на децата и младежите е сред приоритетните за телекома, чиято дългосрочна програма “Безопасен интернет” до момента е обучила над 56 000 деца как да се ориентират в дигиталната среда и да се предпазват от неетичните практики в нея чрез инициативи като Digital Scouts.
Една от успешните програми на оператора в това направление е образователната игра “Дигитални скаути: Знаеш преди, да скролваш”, която на 17 и 18 декември ще се проведе за четвърти път. Тя е насочена към деца и младежи, които използват интернет и искат да научат повече за своята безопасност онлайн. В приложението на играта те ще могат да участват в забавна и образователна викторина и да спечелят множество атрактивни награди, сред които iPhone 14+ 128GB, гривни Huawei Band 7 и безжични слушалки CELLY Buz1.
Именно онлайн безопасността е и една от значимите цели в стратегията за устойчиво развитие на Yettel, свързана с развитието на технологиите за устойчиво бъдеще. Осъзнавайки отговорността, която телекомуникационната индустрия има в дигиталното образование и онлайн безопасността на младото поколение, Yettel си поставя амбициозни цели в това направление. Тази година операторът обяви публично своите ангажименти към устойчивото бизнес развитие на компанията, като сред тях е достигането до 40 000 деца годишно по темите за безопасността в интернет, както и развиването на дигиталните умения на 10 000 души всяка година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)