Основната заплата на шофьорите и ватманите от 1 април ще бъде 1150 лева, а с надбавки и без извънреден труд средното брутно възнаграждение става около 1800 лв.
Това гласуваха единодушно общинските съветници на заседанието на СОС днес след дълго обсъждане с предизборен привкус. Повод за споровете бе предложението на БСП столичният кмет Йорданка Фандъкова да поеме писмена гаранция, че заплатите на водачите от градския транспорт ще се увеличат с още 100 лева при евентуално актуализиране на бюджета през годината.
Милка Христова(БСП) припомни, че по време на социализма водачите са получавали софийско жителство и жилище, и призова да се осигурят предимства за децата на шофьори и ватмани, както и да им се осигурят домове. Не е достатъчно само да се ремонтира общежитие за тях, коментира Христова една от мерките за привличане на водачи в градския транспорт, предложени в доклада на Фандъкова. Тя припомни, че БСП са най-големите противници на билета за еднократно пътуване от 1,60 лв. и не искат да се увеличи пътуването в тролеи, автобуси и трамваи, като се вдигнат още заплатите на водачите.
Надявам се да не говорим за софийско жителство сега, а управлението на транспорта предполага баланс, коментира Прошко Прошков(РБ), като припомни от своя страна цените на дневните и годишни карти, които свалят цената на пътуването. Жената до мен (Фандъкова - бел. ред.), е печелила три пъти избори, бил съм се срещу нея, но какъв ангажимент да поема писмено, тя е поемала ангажимент три пъти, каза още Прошков, като се обърна към лидера на социалистите в София и групата в СОС Калоян Паргов.
Нали знаеш какво е ъгъл от 45 градуса, отговори от място Паргов, намеквайки за приобщаването на Прошков към ГЕРБ.
В края на изтощителните дебати Трайчо Трайков(РБ), бивш енергиен министър в първото правителство на Бойко Борисов, обяви, че няма да участва в гласуването, защото има правоспособност за управление на трамвай. Бил съм ватман, а заплатата ми беше по-висока от тази на майка ми и баща ми, главен инженер, взети заедно, обясни Трайков.
Няма да приема документ с "ако", отсече Фандъкова преди предложените от нея мерки да бъдат подкрепени от съветниците.
Паргов: Управляващите се опитаха да политизират проблема с шофьорите, но не им мина номера
Управляващите се опитаха да политизират проблема с шофьорите, за да го заметат и него под килима, но не им мина номера. Това заяви председателят на БСП - София и на групата на социалистите в Столичния общински съвет Калоян Паргов след гласуването на доклада. Общинските съветници от БСП настояваха СОС да поеме официален ангажимент при следващите актуализации на бюджета в рамките на 2019 година поне още веднъж да бъдат увеличени месечните възнаграждения на работещите в градския транспорт. Това предложение беше направено от Калоян Паргов по време на заседанието на Комисията по транспорт и туризъм вчера. На днешната сесия на СОС обаче то беше отхвърлено.
"За нас най-важно в момента е шофьорите да бъдат доволни и спокойни на работните си места, коментира Калоян Паргов, който е заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм в СОС. Управляващите отказаха да поемат официален ангажимент за удовлетворение на справедливите искания на шофьорите. Затова ние с колегите от групата на БСП в СОС официално поемаме ангажимент да поставим този въпрос, когато наближи времето за актуализация на бюджета на Столична община. Да, ще поставим отново този въпрос и на ход пак ще бъде кметът".
Приемането на доклада на кмета Фандъкова смятам за успех на БСП. Ние си свършихме работата. Шофьорите се обърнаха за помощ към нас и ние принудихме управляващите да направят нещо за тях. Докладът на Фандъкова е изключително в следствие на нашия натиск и аз го смятам за първата крачка към решаването на проблемите на работещите в столичния градски транспорт. И дебело подчертавам, че това е началото. Защото, ако беше продължение на работата на управляващите, изобщо нямаше да има протести от страна на шофьорите. Очевидно в ГЕРБ трябва да променят подхода към тях и да подобрят чуваемостта за проблемите им", каза още Паргов.
Карлос Контрера: Не послушаха „Патриоти за София“ за транспорта, сега променят финансирането
Когато преди два месеца от ПГ на „Патриоти за София“ направиха предложение да бъдат отпуснати 4 млн. и 100 хил. лв. допълнително за транспортните оператори, някои хора изложиха аргументите, че няма нужда от повече финансиране. Странно, сега – два месеца по-късно, нуждата от допълнително финансиране в този бранш е налице.
От „Патриоти за София“ казват, че съответно ще е нужно да бъде изготвена нова икономическа рамка на транспорта, защото тези средства, които сега ще се отпуснат на двете дружества, очевидно ще променят и цената на км пробег, която се разплаща на оператора.
По отношение на желанието на синдикатите да бъде премахнат нощният градски транспорт Контрера се обяви против и призова да не се поддава Общината на тези провокации, защото това е едно разумно решение.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
7946
3
14.03 2019 в 18:42
Въртиш геврека със средно образование и 50% по-висока заплата!!!!
6500
2
14.03 2019 в 16:09
В Букурещ функционират 24 нощни автобусни линии още от 60-те години, автобусите са по-модерни и се движат на по-кратки интервали от софийските.
7568
1
14.03 2019 в 15:07
Последни коментари
Джендо Джедев
За Деня на победата: Без шествие на 'Безсмъртния полк' и без чествания в редица градове на Русия
СребъренЛок
ГЕРБ, ДПС и БСП саботираха заседанието на временната комисия за ''Турски поток''
Джендо Джедев
Започна делото срещу Тръмп. ''Той постоянно лъже'', казват прокурорите. На живо от процеса предава в. Ню Йорк Таймс (линк)
alfakentavur
Американските оръжия за ВСУ вече чакат в складове в Полша и Унгария
демотиватор
За Деня на победата: Без шествие на 'Безсмъртния полк' и без чествания в редица градове на Русия
Bad Horse
Започна делото срещу Тръмп. ''Той постоянно лъже'', казват прокурорите. На живо от процеса предава в. Ню Йорк Таймс (линк)
alfakentavur
ГЕРБ, ДПС и БСП саботираха заседанието на временната комисия за ''Турски поток''