Основната заплата на шофьорите и ватманите от 1 април ще бъде 1150 лева, а с надбавки и без извънреден труд средното брутно възнаграждение става около 1800 лв.
Това гласуваха единодушно общинските съветници на заседанието на СОС днес след дълго обсъждане с предизборен привкус. Повод за споровете бе предложението на БСП столичният кмет Йорданка Фандъкова да поеме писмена гаранция, че заплатите на водачите от градския транспорт ще се увеличат с още 100 лева при евентуално актуализиране на бюджета през годината.
Милка Христова(БСП) припомни, че по време на социализма водачите са получавали софийско жителство и жилище, и призова да се осигурят предимства за децата на шофьори и ватмани, както и да им се осигурят домове. Не е достатъчно само да се ремонтира общежитие за тях, коментира Христова една от мерките за привличане на водачи в градския транспорт, предложени в доклада на Фандъкова. Тя припомни, че БСП са най-големите противници на билета за еднократно пътуване от 1,60 лв. и не искат да се увеличи пътуването в тролеи, автобуси и трамваи, като се вдигнат още заплатите на водачите.
Надявам се да не говорим за софийско жителство сега, а управлението на транспорта предполага баланс, коментира Прошко Прошков(РБ), като припомни от своя страна цените на дневните и годишни карти, които свалят цената на пътуването. Жената до мен (Фандъкова - бел. ред.), е печелила три пъти избори, бил съм се срещу нея, но какъв ангажимент да поема писмено, тя е поемала ангажимент три пъти, каза още Прошков, като се обърна към лидера на социалистите в София и групата в СОС Калоян Паргов.
Нали знаеш какво е ъгъл от 45 градуса, отговори от място Паргов, намеквайки за приобщаването на Прошков към ГЕРБ.
В края на изтощителните дебати Трайчо Трайков(РБ), бивш енергиен министър в първото правителство на Бойко Борисов, обяви, че няма да участва в гласуването, защото има правоспособност за управление на трамвай. Бил съм ватман, а заплатата ми беше по-висока от тази на майка ми и баща ми, главен инженер, взети заедно, обясни Трайков.
Няма да приема документ с "ако", отсече Фандъкова преди предложените от нея мерки да бъдат подкрепени от съветниците.
Паргов: Управляващите се опитаха да политизират проблема с шофьорите, но не им мина номера
Управляващите се опитаха да политизират проблема с шофьорите, за да го заметат и него под килима, но не им мина номера. Това заяви председателят на БСП - София и на групата на социалистите в Столичния общински съвет Калоян Паргов след гласуването на доклада. Общинските съветници от БСП настояваха СОС да поеме официален ангажимент при следващите актуализации на бюджета в рамките на 2019 година поне още веднъж да бъдат увеличени месечните възнаграждения на работещите в градския транспорт. Това предложение беше направено от Калоян Паргов по време на заседанието на Комисията по транспорт и туризъм вчера. На днешната сесия на СОС обаче то беше отхвърлено.
"За нас най-важно в момента е шофьорите да бъдат доволни и спокойни на работните си места, коментира Калоян Паргов, който е заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм в СОС. Управляващите отказаха да поемат официален ангажимент за удовлетворение на справедливите искания на шофьорите. Затова ние с колегите от групата на БСП в СОС официално поемаме ангажимент да поставим този въпрос, когато наближи времето за актуализация на бюджета на Столична община. Да, ще поставим отново този въпрос и на ход пак ще бъде кметът".
Приемането на доклада на кмета Фандъкова смятам за успех на БСП. Ние си свършихме работата. Шофьорите се обърнаха за помощ към нас и ние принудихме управляващите да направят нещо за тях. Докладът на Фандъкова е изключително в следствие на нашия натиск и аз го смятам за първата крачка към решаването на проблемите на работещите в столичния градски транспорт. И дебело подчертавам, че това е началото. Защото, ако беше продължение на работата на управляващите, изобщо нямаше да има протести от страна на шофьорите. Очевидно в ГЕРБ трябва да променят подхода към тях и да подобрят чуваемостта за проблемите им", каза още Паргов.
Карлос Контрера: Не послушаха „Патриоти за София“ за транспорта, сега променят финансирането
Когато преди два месеца от ПГ на „Патриоти за София“ направиха предложение да бъдат отпуснати 4 млн. и 100 хил. лв. допълнително за транспортните оператори, някои хора изложиха аргументите, че няма нужда от повече финансиране. Странно, сега – два месеца по-късно, нуждата от допълнително финансиране в този бранш е налице.
От „Патриоти за София“ казват, че съответно ще е нужно да бъде изготвена нова икономическа рамка на транспорта, защото тези средства, които сега ще се отпуснат на двете дружества, очевидно ще променят и цената на км пробег, която се разплаща на оператора.
По отношение на желанието на синдикатите да бъде премахнат нощният градски транспорт Контрера се обяви против и призова да не се поддава Общината на тези провокации, защото това е едно разумно решение.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
7946
3
14.03 2019 в 18:42
Въртиш геврека със средно образование и 50% по-висока заплата!!!!
6500
2
14.03 2019 в 16:09
В Букурещ функционират 24 нощни автобусни линии още от 60-те години, автобусите са по-модерни и се движат на по-кратки интервали от софийските.
7568
1
14.03 2019 в 15:07
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург