Заплатите на водачите в градския транспорт ще се повишават за втори път тази година от 1 април, ако СОС подкрепи на заседанието си утре извънреден доклад на кмета Йорданка Фандъкова.
Целта на мерките е протестиращите шофьори и ватмани да не напуснат, а да бъдат привлечени още хора зад волана. В момента в транспорта има незаети 251 места, уточни Фандъкова. Справка за извънредния труд в „Столичен електротранспорт“ показва, че през януари е средно 28,7 часа, през февруари пада на 23 часа. В „Столичен автотранспорт“ – през януари положеният извънреден труд е средно 28,4 часа, а през февруари пада на 25,6 часа. Въпреки спада тези часове са над месечните норми, подчерта Фандъкова.
Без нови шофьори задачата – да запазим броя курсове и да приведем извънредни труд в границите от 15 часа на месец не е решима, каза още Фандъкова. Тя предлага да се изравнят доходите на шофьорите на автобуси с тези на водачите на тролеи и ватманите. Това означава увеличение на основна заплата на 1045 лв. при 940 лв. и 962 лв. в момента за единичните и съчленените автобуси, обясни Фандъкова. Изравняват се и системите за допълнително стимулиране на водачите в двете дружества – 100 лв. бонус за добре свършена работа и в двете дружества. Освен това предложенията включват още 10% увеличение на изравнената основна заплата от 1045 лв. на водачите и в двете дружества - или по 1150 лв. от 1 април
Средна брутна заплата - без никакъв извънреден труд, става над 1800 лв. Като от извънреден труд в рамките на позволените по закон 15 часа се получават допълнително около 200 лв.
Поела съм ангажимент към синдикатите и шофьорите за подобряване на условията на труд – в това число са тоалетните на крайни станции, общежитие за нови шофьори, мерки за допълнителна сигурност на водачите по време на работа и контрол върху бус-лентите, обясни още Фандъкова.
Зам.-кмета по транспорт и финанси направи финансовата оценка на внесените до момента искания за увеличения – те варират от допълнително осигуряване до края на годината на между 10 и 28 млн. лв., подчерта столичният кмет.
За никого не е тайна, че проблемът с извънредния труд се използва политически и се злоупотребява с нормалните искания на шофьорите. Това подстрекаване е безотговорно както към водачите, така и към гражданите на София, от чийто пари реално се плащат заплатите и идват допълнителните средства.
Междувременно недоволните водачи се събраха на втори пореден протест пред сградата на Столична община, но отказаха до коментират повишението на заплатите, преди да им бъдат представени официално.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10571
1
13.03 2019 в 14:54
Последни коментари
Октим
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
user4eto
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
Танас
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
jdravun
Калин Стоянов призна, че Пеевски е охраняван от НСО
Итн
И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)
Джендо Джедев
Пеевски: Петков ми каза, че Рашков го държи за т*****е заради ареста на Борисов