Топлинните счетоводители да изпращат SMS на клиентите си, за да им съобщават датите и часовете за редовен отчет на топломерите.
Такава препоръка изпрати омбудсманът Диана Ковачева до 34-те дружества, вписани от Министерството на енергетиката в регистъра на търговците за дялово разпределение.
Поводът са множеството жалби до институцията на омбудсмана от граждани, които сигнализират, че заради липса на информация не са успели своевременно да осигурят до своите имоти достъп в определените дни и часове за редовен отчет на уредите им, което е довело до начисляване на максимален специфичен разход за отопление, както и до чувствително завишаване на изчисленото потребление на топла вода в неотчетените жилища.
„Важно е да се има предвид, че тези високи сметки, формирани „на база“ поради пропуснати сроковете за отчет, често са непосилни за гражданите и те се оказват със запорирани банкови сметки от частни съдебни изпълнители“, пише омбудсманът.
При много от тези случаи не става дума за недобросъвестност от страна на гражданите. В голяма част от случаите проблемът засяга собственици на необитаеми жилища, много често те са и в чужбина, но при SMS – известие биха могли да направят организация за достъпа до тях, сочи анализът на Омбудсмана на база жалбите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Козин Човков
Правителството смени 6-има областни управители. Сред тях и на София
Един друг
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова
Един друг
Валя Войкова става оперативен директор на Euronews Bulgaria
нещото
Пътят до атентата в Света Неделя: Платените от Москва терористи на БКП. Лекция на проф. Вили Лилков - част I