Облекчават процедурата за преиздаване на шофьорска книжка

OFFNews 07 януари 2020 в 08:59 80645 0

Снимка pixabay.com

Мерки за облекчаване на процедурата за преиздаване на шофьорска книжка предвиждат предложени от вътрешния министър промени в Инструкция №13/10.03.2010 г. за организацията и технологията на работа в структурите на МВР при издаване на българските лични документи.

В повече случаи българските граждани ще могат да подават заявления за издаване на книжка в Районните управления на МВР при СДВР/ОДМВР (областните дирекции на МВР).

Както и досега, това ще е възможно само за обикновена услуга (не в съкратен срок) поради изтичане срока на валидност на старата книжка. Към това се добавят: при вече изтекъл срок на валидност; при промяна в данните на водача (напр. смяна на фамилия или транслитерация); при издаване на дубликат.

„Измененията ще доведат до намаляване на времето за административно обслужване на граждани при прием на заявления за издаване на български лични документи, както и улесняване работата на служителите от звената „Български документи за самоличност“, звената „Пътна полиция“ и звената „Миграция“ при СДВР, ОДМВР (вкл. РУ към тях), дирекция „Миграция“ и дирекция „Български документи за самоличност“, пише министър Младен Маринов в мотивите си.

При подаването на заявлението човек вече ще може да посочи, че желае да вземе книжката си от районното управление на МВР или звеното „Пътна полиция“ при СДВР/ОДМВР по постоянния си адрес.

С измененията в инструкцията се въвеждат електронен дневник за регистриране на заявленията с входящ номер в Национален автоматизиран информационен фонд „Национален регистър на българските лични документи” и автоматизирано генериране на регистрационните номера на заявленията за издаване на български лични документи.
Детайлно се регламентира и дейността по издаване на български лични документи на чужденци, получили международна закрила или убежище.

Проектът беше публикуван за обществено обсъждане непосредствено преди празниците - на 19.12.2019 г., със съкратен, 14-дневен срок за обсъждане вместо обичайния 30-дневен. Законът за нормативните актове позволява това "при изключителни случаи и изрично посочване на причините в мотивите". В мотивите на министъра причината е обяснена по следния начин:

"Към момента поделенията, които приемат заявления за издаване на БЛД са над 270 на брой. Преминаването към автоматизирано генериране на номера на заявления за издаване на БЛД изисква наличието на над 500 автоматизирани генератори на номера, които в началото на всяка календарната година ще започнат генерирането на номера от 1. В случай, че въвеждането на автоматизирано генериране на регистрационни номера бъде забавено, ще се стигне до състояние, в което е невъзможно автоматизираното определяне на първи регистрационен номер, които да бъде предоставен от всеки от генераторите. Ръчната настройка на такъв голям брой генератори изключително много увеличава вероятността от грешки при определяне на последващ регистрационен номер за всяко от поделенията, които приемат заявления за издаване на БЛД. Това ще доведе до забавяне на работата на системата и ще създаде възможности за объркване на номерата на заявленията, с което ще се наруши нормалния ход на предоставяне на административните услуги по издаване на БЛД".

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Спас Малинов, който оцеля от лавината, която погуби 11 души