Нощният транспорт в София със загуба от близо два милиона лева

OFFNews 17 декември 2019 в 13:51 6631 3

Снимка Александра Маркарян

Нощният транспорт в София е натрупал загуба от 1 880 776. 372  лв. от пускането си на 7 април миналата година до 31 октомври 2019 г.

Приходите от 4 линии покриват само 20,09% от разходите им, става ясно от доклад в СОС, внесен от Карлос Контрера, Зафир Зарков и зам.-кмета Дончо Барбалов. Най-натоварена е линия № 2 между Студентски град и Обеля, а най-малко се използва линия 3 между Овча Купел 2 и Автостанция "Изток".

Докладът предлага нощният транспорт в столицата да остане експериментално и през 2020 г, но ЦГМ да направи допълнителни наблюдения и да разработи варианти за повишаване на икономическата и социална ефективност на автобусите през нощта. Като отчете и фактът, че най-много хора се возят в нощните рейсове през юни и юли, в петък срещу събота и срещу неделя. 

Променят се за година част от маршрутите на автобус № 90 за село Яна, както и на 260 в центъра по искане на жителите на Горна баня, за да имат те връзка с Александровска болница. 

Гражданската организация “Спаси София” първа настоя за въвеждане на нощен градски транспорт. Според техни данни още от 2015 г., когато те разпратиха до всички кандидат-кметове на София писмо с призив да включат темата в кампанията си.

От Спаси София тогава бяха категорични, че това засяга хиляди софиянци, които пътуват из града след 23:30 часа, и среща бурна подкрепа в социалните мрежи, в разрез с твърденията на тогавашния зам.-кмет по транспорта Любомир Христов, според когото темата не интересува никого. 

92% от общо 6500 анкетирани в интернет заявяват, че редовно им се налага да излизат след 23:30 часа и биха ползвали нощен транспорт, ако имаше такъв, обясняваха от гражданската организация тогава. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    23293

    3

    Стефан

    18.12 2019 в 02:10

    Пътем и бакшишите ще си научат мястото. И гражданите ще знаят, че гърми-вали, но градът работи. Не само в работното време на чиновниците, и по милостта на Всебойко и адептите Му. А кметството ще спре да бъде само луди пари, изхвърлени в извратени касички.

    23293

    2

    Стефан

    18.12 2019 в 00:20

    Има, разбира се. Само че и тая работа трябва да се прави с акъл, а не от нищо неразбиращи дебили, с единствен принцип " ми на мене така ми се струва!".
    Радиална мрежа има, или имаше. До всички квартали. Трамваите.
    Възстановете я, и ги пуснете по един на час, малки вагончета. Ще са на печалба, все едно дали вътре сипват кафе и водка за отделни пари.

    11882

    1

    leomesi

    17.12 2019 в 15:00

    Явно няма голям интерес към него, хората, които се прибират по нощите предпочитат таксита.
     
    X

    Тодор Живков - герой в италиански филм за Берлингуер