Нестле отчита продажбите си за първите 9 месеца на 2021 г. и повишава насоките за органичен ръст на продажбите за цялата година.
От компанията очакват целогодишен ръст на органичните продажби между 6% и 7%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност се очаква на около 17,5%, като отражение на първоначалните времеви закъснения между инфлацията на цените на суровините и ценообразуването, както и еднократните разходи за интеграция, свързани с придобиването на основните марки на The Bountiful Company.
След 2021 г. средносрочната им прогноза за продължаващо умерено подобрение на маржа остава непроменена. Очаква се основната печалба на акция в постоянна валута и капиталовата ефективност да се увеличат през тази година.
• Органичният ръст достига 7,6%, с реален вътрешен ръст 6,0% и ръст в цените 1,6%. Ръстът е подкрепен от продължаващото нарастване на продажбите на дребно, стабилното възстановяване на каналите извън дома, повишеното ценообразуване и печалбите от пазарен дял.
• Общите отчетени продажби се увеличават с 2,2% до 63,3 млрд. швейцарски франка (9-месечието на 2020 г.: 61,9 млрд. швейцарски франка). Международната търговия намалява продажбите с 2,0%. Нетните изтегляния на инвестиции намаляват продажбите с 3,3%.
• Продължаващ напредък в управлението на портфолиото. На 9 август Нестле приключи придобиването на основните марки на The Bountiful Company.
„Доволни сме от силния органичен ръст на Нестле през деветте месеца, предизвикан от широкообхватните приноси от повечето географски райони и категории. Неизменният фокус на нашите екипи върху местното изпълнение и бързината ни позволи да навигираме инфлацията на цените на суровините и ограниченията във веригата на доставки. През третото тримесечие повишихме цените по един отговорен начин, като същевременно запазихме силен реален вътрешен ръст. Инвестициите в иновации, дигитализация и устойчивост допълнително подпомогнаха растежа, като подобриха уместността и диференциацията на нашите предложения.
Нестле продължава да предприема действия в посока устойчивост. Наскоро изложихме плановете си да подкрепим един справедлив преход към регенеративни хранителни системи, което ще помогне за постигането на нашите климатични цели, като работим в тясно сътрудничество със земеделските общности по целия свят, за да подобрим здравето на почвата, да възстановим водните цикли и да увеличим биоразнообразието в дългосрочен план.”, коментира Марк Шнайдер - главен изпълнителен директор на Нестле.
В България компанията постига органичен ръст от 7,4% за първите 9 месецa на годината. С отличаващо изпълнение са продуктовите категории на кафета, млечни продукти, детско хранене и храни за домашни любимци: Нестле Профешънъл, дивизията развиваща бизнеса ни в канала за незабавна консумация и ХоРеКа, също бележи значителен ръст, възстановявайки позиции на пред-епидемични нива.
В условия на глобална пандемия Нестле България продължи да инвестира в обществото и тази година. Наред с устойчивите практики, с които извършваме своите операции в България, инвестициите в общностите по линия на Нестле за Живей Активно, Нестле за по-здрави деца и Нестле се нуждае от младите, реализирахме и продуктови дарения към най-нуждаещите се групи на стойност от над 370 хил. лв, допълват от Нестле.
Изпълнителният директор на Нестле България Петър Стоилов коментира: „Въпреки предизвикателствата, променящите се бизнес условия и в ситуацията на световна пандемия, трябва да отбележим успеха, който Нестле България постигна на местния пазар. Ръстът ни е съотносим с ръста на компанията на глобално ниво. Това е благодарение на разнообразното ни портфолио от продукти, широкия дистрибутивен модел, който добива все по-голяма важност в последните две години, както и на високия професионализъм и мотивация на нашите служителите”.
* Данните за 2020 г. са преизчислени след разкриването на Nestlé Health Science и Nespresso като самостоятелни сегменти от 2021 г. нататък (преди това комбинирани и представени в Други бизнеси).
Продажби на Групата
Органичният ръст достига 7.6%, с реален вътрешен ръст 6,0%. Ръстът в цените се повишава до 1,6%, с ускорение до 2,1% през третото тримесечие.
Ръстът е широкообхватен в повечето географски райони и категории. Органичният ръст достига 7,1% на развитите пазари, най-вече въз основа на реалния вътрешен ръст (RIG) с положителен ръст в цените. Органичният ръст на развиващите се пазари е 8,3%, със стабилен реален вътрешен ръст (RIG) и положителен ръст в цените.
По категория продукти, най-голям принос за органичния ръст има кафето, подхранвано от силния импулс за трите основни марки Nescafé, Nespresso и Starbucks. Продуктите на Starbucks бележат 15,5% ръст, като продажбите достигат 2,2 млрд. шв.фр. на 79 пазара. Храните за домашни любимци с марката Purina бележат двуцифрен ръст, воден от научно разработените и премиум марки Purina Pro Plan, Fancy Feast и Purina ONE, както и ветеринарните продукти. Готовите ястия и продуктите за готвене бележат висок едноцифрен ръст, въз основа на силно развитие на продажбите за Maggi, Stouffer's и Lean Cuisine. Вегетарианските и растителните хранителни продукти бележат двуцифрен ръст, с продължаващо разширяване на продуктовата гама, водена от Garden Gourmet.
Млечните продукти отчитат среден едноцифрен ръствъз основа на устойчивото търсене на обогатени млека, сметани за кафе и сладолед. Шоколадовите изделия бележат висок едноцифрен ръст, подкрепен от силно развитие на продажбите за KitKat. Продажбите в Nestlé Health Science нарастват с двуцифрен темп като отражение на силното търсене на продукти за грижа за потребителите, особено на витамини, минерали и добавки. Детското хранене бележи отрицателен ръст, повлиян от по-ниската раждаемост в световен мащаб в контекста на пандемията и спада в продажбите в Китай. През третото тримесечие ръстът на детското хранене е положителен извън Китай. Водите отчитат среден едноцифрен ръст, със силно търсене в Северна Америка и развиващите се пазари през третото тримесечие.
По канали органичният ръст на продажбите на дребно е 6,6%. Продажбите от електронната търговия нарастват със 17,2%, достигайки 14,1% от общите продажби на Групата, със силен импулс в повечето категории, по-специално кафето, храните за домашни любимци с марката Purina и готварските продукти. Органичният ръст в каналите извън дома е 22,8%, подпомогнат от допълнителното облекчаване на ограниченията за движение в някои географски области.
Нетните изтегляния на инвестиции намаляват продажбите с 3,3%, което до голяма степен е свързано със сделките с Nestlé Waters в Северна Америка, Yinlu и Herta. Изтеглянията на инвестиции са частично компенсирани от придобивания, включително Freshly и основните марки на The Bountiful Company. Отрицателното въздействие върху продажбите от международна търговия е умерено до 2,0%. Общите отчетени продажби се увеличават с 2,2% до 63,3 милиарда швейцарски франка.
Управление на портфолиото
Нестле трансформира своя глобален бизнес с водите, изостряйки фокуса си върху международните премиум марки и минералната вода и здравословните продукти за хидратация. През март Нестле завърши придобиването на Essentia Water, първокласна функционална марка вода в САЩ, и продажбата на своите регионални марки изворна вода, бизнес с пречистена вода и услуга по доставка на напитки в САЩ и Канада.
Nestlé Health Science продължава да се фокусира върху изграждането на стожер на храненето и здравето. На 9 август 2021 г. Нестле завърши придобиването на основните марки на The Bountiful Company за 5,75 милиарда щатски долара. Дружеството Bountiful е лидер номер едно в изключително атрактивната и нарастваща глобална категория храни и добавки. През юли Нестле завърши придобиването на Nuun, водещо дружество на бързо разрастващия се пазар за функционална хидратация, и сключи споразумение със Seres Therapeutics за съвместна търговия със SER-109, изследователска терапия с перорални микробиоми в САЩ и Канада.
Въз основа на успешния глобален алианс за кафето, Нестле продължава да разширява обхвата на продуктите кафе и чай на марката Starbucks извън търговските обекти на Starbucks. През юли Нестле и Starbucks обявиха ново сътрудничество, с което да се предлагат готови кафени напитки на Starbucks на избрани пазари в Югоизточна Азия, Океания и Латинска Америка.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)