Над 3 000 малки нови балкански пъстърви заплуваха в р. Искър и близо 1 тон отпадък беше събран в района на гр. Самоков тази събота, 8 октомври. Акцията беше част от инициативата „Дай шанс на балканката“, която Lidl организира за девета година в партньорство със сдружение „Балканка“. В нея взеха участие служители на компанията и техните семейства, членове от сдружението, както и местни доброволци, които заедно почистиха бреговете на реката около Самоков и селата Злокучене и Драгушиново и пуснаха новите рибки.
Балканската пъстърва е един от най-бързо изчезващите видове в българските планински реки. Тя е и единствената риба, която достига до високите части по течението на реките, което я прави изключително важна за поддържането на екосистемата. Затова и основната цел, която Lidl си поставя с тази своя дългогодишна инициатива, е да увеличава популацията на балканската пъстърва в българските реки, да почиства местообитанията им и по този начин да допринася за опазването на биоразнообразието.
„Балканката е изключително важен биологичен вид, който има жизненоважно значение за реките, които често биват сравнявани с кръвоносната система на нашата планета. За съжаление, в наши дни нейните крехки местообитания биват подложени на голям брой негативни въздействия в следствие на климатичните промени, замърсяването и прекомерния нерегламентиран улов. Това я превръща в един от най-застрашените видове у нас. Ето защо акциите, които организираме регулярно заедно с Lidl, дават шанс на символа на нашата планината да оцелее“ , споделя Иван Пандъков, председател на сдружение „Балканка“.
„Удовлетворението е голямо, когато лично се погрижиш реката да е чиста, преди да пуснеш новия живот в нея. Затова като служител на Lidl се радвам, че всяка година можем да участваме в тази инициатива и не само да почистваме природата, но и да даваме шанс на един ценен вид да продължи да живее“, споделят служители на Lidl, взели участие в инициативата.
За 9 години в рамките на „Дай шанс на Балканката“ Lidl е зарибил над 30 български реки с близо 393 000 балканските пъстърви. Едновременно с това компанията е почистила и около 35 км крайречни територии. Веригата подпомага и други проекти и обществено значими каузи, насочени към опазването на околната среда и биоразнообразието. През септември тази година служители на Lidl почистиха брега на река Дунав като част от международната инициатива на Групата Schwarz. Ежегодно компанията подпомага чрез финансиране граждански проекти в областта на околната среда в рамките на най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)