Маркет Линкс: Пет партии влизат в парламента. Две са на ръба

Намалява процентът на хората, заявили категорично, че ще гласуват

OFFNews Последна промяна на 29 март 2021 в 10:01 8539 0

Дни преди парламентарния вот дистанцията между основните политически играчи се запазва. ГЕРБ води, на второ място е БСП, а трета е „Има такъв народ“.

В 45-ия парламент влизат още ДПС и Демократична България. "Изправи се! Мутри вън!" и ВМРО са на ръба, показва последното проучване на социолозите от "Маркет Линк"*.

Изследването показва още, че протестният вот може да окаже влияние и да обърне предварителните нагласи. Той е неустойчив и може да повиши резултатите на извънпарламентарните опозиционни сили.

Социологът Добромир Живков обясни, че епидемичната обстановка също влияе на резултата от вота. По думите му около 30% от анкетираните смятат, че изборите трябва да бъдат отложени. Близо половината от запитаните са на обратното мнение и смятат, че те трябва да се проведат въпреки ръста на заболеваемост у нас.

"Няма партийна окраска по отношение на това дали изборите трябва да бъдат отложени. Епидемията ще окаже влияние върху изборите и това ще доведе до по-ниска избирателна активност", прогнозира Живков.

Той уточни, че намалява процентът на хората, които са изразили категорично намерение да упражнят правото си на вот. При предишното допитване по темата 51% от анкетираните са посочили, че ще гласуват, сега процентът им е 46. Разликата се равнява на около 350 хил. души.

Преди вота цифрите показват рекордно недоверие в Народното събрание (69%), правителството (64%) и съдебната система (53%).

"От години алармираме, че това е сериозен проблем. Доверието е основата, върху която се градят обществените взаимоотношения. Липсата на такъв тип доверие възпрепятства реализирането на смислени политики за управление. 10% доверие в Народното събрание е изключително нисък показател“, каза социологът.

Той обясни, че цифрите няма да се запазят за новия парламент, защото винаги има първоначален кредит на доверие.

--------------

*Проучването на "Маркет Линкс" е финансирано и реализирано съвместно от бТВ. Проведено е сред 1026 лица над 18 г. в страната в периода 18-25 март по методите на пряко лично интервю и онлайн анкета.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови